Wednesday, December 14, 2011

Program Pendemokrasian Rakyat

Walaupun dalam keadaan PAS kalah di Dusun Tua, namun PAS dapat menabur khidmat kepada seluruh masyarakat. Bayangkanlah jika seluruh orang Melayu menyokong PAS dan dapat memenangi keseluruhan kerusi yang ditandingi PAS di Selangor ini.

Perlu di ingat bahawa PAS bertanding di kawasan 'hardcore' Melayu yang sebahagian besarnya adalah kawan Melayu tradisional. Selalunya PAS akan menentang calon UmNo. Sekiranya UmNo kalah dalam PRU13, ingatlah kerusi kawasan orang Melayu masih lagi dikuasai orang Melayu... cuma dari PAS pula. Jika PAS mempunyai kerusi yang banyak, maka barisan kepimpinan negari pasti akan berubah dan PAS boleh mendapat hak dan kedudukan lebih banyak dalam kerajaan.

Namun sekiranya Melayu terus menyokong UmNo maka selamanya Melayu akan terus diwakili oleh pembangkang dari UmNo. Pada masa itu jangan salahkan PAS kerana tidak mampu menguasai pemerintahan di Selangor. 

Umno yang telah di beri amanah selama 54 tahin gagal untuk meningkatkan taraf hidup orang Melayu. Lebih malang lagi gagal memertabatkan agama Islam. Kini UmNo dalam keadaan yang amat hina apabila ramai pimpinannya terlibat dengan palbagai isu dan skandal yang merugikan rakyat dan negara. Sedangkan Najib gagal berbuat apa-apa. Dari kes lembu, kapal selam, jet, PKFZ, Felda, MAS, Petronas, Prince Court Medical Center dan pelbagai lagi.

Kini orang Melayu perlu membuat keputus untuk mengubah keadaan. Mulakan dengan dengan menolak UmNo. Kita kena membuat keputusan yang sukar.... Undilah wakil anda Asalkan Bukan UmNo.

 
 
 
 
 
 
 

No comments: