Thursday, December 20, 2012

UmNo : Kisah Dongeng Yang Kita Patut Lupakan

Cuba kita fikirkan.... boleh kah kita letakkan masa depan bangsa , agama dan negara dalam tangan perasuah, pengurus yang tidak cekap dan pemimpin yang zalim? Negara maju kalau pengurusannya diletakkkan dalam tangan pimpinan yang baik yang mempunyai kebolehan, keupayaan, dedikasi dan komited kepada mendukung kepentingan rakyat. Ini soalan yang lebih penting daripada bertanya apa masa depan UmNo. UmNo tidak ada masa depan sebab ramai pemimpin mereka rasuah, zalim dan tidak cekap. Kalau tak masakan kita jadi jaguh dunia wang haram. Rakyat tak boleh amanahkan negara ini dalam tangan puak UmNo.

Kalau UmNo utamakan orang Melayu, mereka tidak jual tanah rezeb Melayu. Kalau UmNo utamakan Islam, pemimpin tak senyum dan tumpang gembira bila orang kafir MCA mempersendakan dan mengejek agama Islam. Kalau UmNo sayangkan Raja2 mereka, mereka tidak membiarkan Raja melakukan kezaliman dan kejahatan  dan penganiayaan sebab rakyat akan benci Raja2 Melayu kalau dibiarkan. UmNo biarkan sebab mereka boleh ugut Raja2 Melayu kalau tidak ikut UmNo, maka masa depan Raja Melayu yang diancam. Siapa yang mengancam? UmNo!
Orang UmNo selalu bertanya - bayangkan apa kerugian orang Melayu kalau UmNo kalah?

Tetapi cuba kita tanya dari sudut yang berlawanan. Jika UmNo kalah, apa faedah yang orang Melayu dapat?  Apa kebaikan2nya? Kalau UmNo kalah, orang Melayu boleh terus hidup, agama Islam tetap utuh terpelihara, Raja2 Melayu akan terus berada ditempatnya.
Semua perkara2 ini tidak pun terancam kalau UmNo kalah. Kalau UmNo tidak ada, kepada setengah orang, dunia mereka kiamat...... Dunia kiamat kepada mereka yang dapat tender secara runding terus, yang buat rasuah, yang guna kedudukan untuk kayakan diri sendiri. Pendek kata dunia kiamat untuk mereka yang mendukung suatu system yang beri ganjaran kepada yang kurang berkerja dan yang bertenggek atas system tersebut.

Rakyat benci kepada mereka yang ambil jalan pintas, yang mengguna hubungan politik, kedudukan mendapat ganjaran lebih dari mereka yang kerja dengan jujur, yang belajar tinggi dan sebagainya. Jika sistem demikian terus diamalkan, bagaimana rakyat yang berkerja keras dan jujur dapat hidup dengan lebih baik, matlaon dan kaki haprak lebih berjaya dan mendapat kelebihan dari kita. Itu system yang didukung oleh UmNo dan para pemimpin nya gagal mengubah system tersebut.

Apakah orang Melayu akan sejahtera dan ekonomi mereka bertambah baik? Selama diperintah UmNo - pemimpin UmNo sendiri mengakui bahawa orang Melayu mengemis dalam negara sendiri. 8.5 juta hidup dengan pendapatan RM1500 kebawah. Itu 47% dari penduduk bangsa Melayu. Kalau dikira pendapatan RM3000, 70% adalah Melayu. Apa faedah yang orang Melayu dapat sejak diperintah oleh UmNo?

Masihkah anda ingin kenyokong UmNo? Tidakkah anda ingin melihat sesuatu yang lebih baik untuk anda dan generasi yang akan datang? Anda ada akal dan fikiran... Pandanglah dengan hati yang terbuka dan fikirkanlah.

No comments: