Saturday, October 23, 2010

Berita Setempat.....

Baru-baru ini Ustaz Azman Shapawi bin Abdul Rani, Timbalan Ketua Pemuda PAS Pusat sempat berkunjung ke Masjid Batu 14 bagi menyampaikan kuliah Maghrib. PAS sebagai sebuah parti Islam akan terus menggunakan ruang yang ada untuk berdakwah. Kalah atau menang dakwah akan diteruskan melalui pelbagai bentuk dari ceramah, kuliah, tazkirah dan juga forum. Matlamatnya tidak lain dan tidak bukan adalah untuk memastikan seluruh umat faham tanggungjawab kita hidup di dunia ini.

Selepas program tersebut beliau meluangkan sedikit masa untuk berbincang dengan pimpinan MTD yang juga Pengarah JPD Saudara Mohd Jan Sulong bagi berkongsi maklumat dan bertukar-tukar fikiran.

Bagi meningkatkan kesedaran rakyat, program mesra rakyat telah dirangka bagi memberi penerangan yang berterusan kepada warga Dusun Tua segala hasrat kerajaan negeri Selangor yang diterajui Pakatan Rakyat. Kepimpinan tertinggi Parliman Hulu Langat YB Che Rosli dan Pengarah DUN Saudara Mohd Jan telah mengarahkan pimpinan setempat agar memastikan program-program yang bakal dilaksanakan nanti mencapai matlamatnya. Ini bagi memastikan segenap lapisan masyarakat mendapat manfaat dan menyedari segala kemudahan yang disediakan oleh kerajaan Negeri Selangor dibawah pimpinan Pakatan Rakyat.


Baru-baru ini juga satu kebakaran telah berlaku berhampiran Flat Sri Kundang Batu 15, yang memusnahkan sebuah rumah penduduk. Alhamdulilah, tiada kemalangan jiwa berlaku kerana penghuni tiada semasa kejadian berlaku. Dua buah jentera bomba telah dikejarkan ketempat kejadian bagi mengawal keadaan.




No comments: