Friday, June 5, 2015

Tahniah Kepada Perwakilan


Setelah sekian lamanya kemelut dalaman berlanjutan, pertikaman lidah dan pertembungan golongan yang menyokong dan tidak menyokong sentiasa panas di media internet. Semua berpandangan biarlah ahli perwakilan membuat keputusan.

Akhirnya semalam perwakilan telah membuat keputusan. Mereka membawa hasrat akar umbi untuk membuat keputusan. Keputusan yang dibuat adalah mencerminkan hasrat majoriti ahli parti yang mahu keadaan yang bercelaru selama ini dihentikan. PAS perlu fokus dalam memperjuangkan Islam, berlandaskan Islam dan yang paling penting mengutamakan Islam dalam apa jua keputusan. 

Justru itu muktamar telah memilih untuk kembali kepada kepimpinan ulamak. Yang dipimpin oleh ulamak di seluruh peringkat. Bukan menafikan yang tidak memyokong ulamak tetapi parti perlu tenang semula bagi membuat persediaan untuk pilihanraya umum yang akan datang.

Tanpa menafikan sumbangan mereka yang tidak menang. Kita juga mengucapkan terimakasih atas sumbangan mereka kepada parti. Marilah kita ambil keputusan ini sebagai tempoh bertenang. Semoga semua tenang menerima keputusan ini.


No comments: