Monday, December 3, 2007

Panaskan DUN Dusun Tua

Enjin tetap panas walau derumannya tidak kedengaran. Program ceramah Ezam Md Nor, 7 Disember Jumaat ini di Markaz MTD Taman Seri Nanding, bakal menyaksikan DUN Dusun Tua sekali lagi dipanaskan sejak kehadiran Dato' Seri Anwar Ibrahim Julai lalu.

Walaupun sejak itu program ceramah tidak sepanas sambutan majlis ceramah Dato' Seri namun kehadiran Ezam kali ini diharap dapat menggerak serta menghidupkan semangat perjuangan menegakkan kebenaran khususnya di kalangan rakyat dan pengundi di DUN Dusun Tua ini.

Sudah tentulah isu dan berita yang terbaru khususnya berkenaan dengan penyelewengan dan kezaliman pihak pemerintah akan menjadi hidangan utama untuk rakyat membuat perbandingan dan seterusnya matang untuk memilih yang terbaik demi memartabatkan apa yang disebut sebagai kewajipan menegakkan keadilan, memastikan kelangsungan kebajikan rakyat yang semakin hari semakin dikikis dengan kenaikan harga barang, caj perkhidmatan awam dan kenaikan minyak serta isu-isu lain berkaitan jenayah, moral anak-anak muda dan anak-anak tua di dalam masyarakat yang semakin celaru. Apa yang telah berlaku ini sepatutnya menjadikan rakyat berani untuk tegas membuat perubahan.

Jumaat ini DUN Dusun Tua akan diuji lagi dalam melihat respon daripada rakyat. Semoga ianya akan menggerakkan serta membugarkan semangat perjuangan khususnya dalam menghadapi pilihanraya yang hanya bila-bila masa sahaja akan diadakan.

Kepada para petugas, selamat menjalankan tanggungjawab dan amanah anda...

No comments: