Thursday, November 1, 2012

Adakah Ini Sebenarnya Yang Diperjuangkan Oleh JATI?

 Dicanang kononnya JATI mempertahankan Islam, Melayu dan Raja. Adakah yang dikatakan Soi Lek itu bukan penghinaan terhadap Islam? Ataupun pengerusi kedai perabut ini dah jadi UmNo walaupun mendakwa tidak akan masuk UmNo.

Apakah tidak boleh dia sanggah apa yang diperkatakan oleh Soi Lek? Susah ke nak faham bahasa Soi Lek itu? Kalau tak faham kenapa tak tanya Soi Lek maksud ucapannya itu?

Umum kita faham bahawa kalau nak duduk dalam UmNo segala yang disebut didalamnya atau sekutunya tidak tertakluk kepada undang-undang dan peraturan selain dari undang-undang UmNo. Sebab itu rasuah dalam UmNo dipanggil politik wang. Kesalahan dalam umno tidak boleh didakwa dimahkamah kerana ini masalah dalaman..... Sesiapa yang menyanggah akan dipecat keahlian.

Apa lagi yang diharapkan dari UmNo?
____________________________
Bekas Pesuruhjaya PAS Selangor Datuk Dr Hasan Ali menyerahkan kepada ulama Umno bagi berbincang mengenai rakan mereka dalam BN, MCA, berhubung isu hudud yang dibangkitkan oleh Presidennya, Datuk Seri Dr Chua Soi Lek.

Ditanya adakah wajar Umno mengadakan perbincangan mengenai hubungan dengan MCA, Hasan berkata, beliau tidak akan campurtangan mengenai perkara itu.

"Soal Umno nak kaji, tak kaji, apalah Hasan Ali boleh buat. Dalam Umno ada ulama dan mereka ini yang sepatutnya berbincang.

"Hasan Ali tidak akan campurtangan dalam perkara itu," katanya pada sidang media selepas pelancaran IMR Network di Shah Alam petang tadi.

No comments: