Friday, November 30, 2012

Apa Maksud : 'Derma politik RM40 juta Umno Sabah terlalu kecil'

KUALA LUMPUR, 30 Nov — Beberapa ahli Umno hari ini menolak kontroversi terhadap dana RM40 juta Umno Sabah sebagai “terlalu kecil” untuk keseluruhan Sabah menjelang pilihan raya umum (PRU) ke-13 akan datang.

Arsit Sedi @ Sidik, perwakilan dari Putatan menjelaskan, jumlah itu umpama “a very small dot” dan berkata, bagi Bahagian Putatan sendiri Umno memerlukan sehingga RM6 juta ketika pilihan raya.

“RM40 juta itu jumlah yang kecil, saya tidak rasa ia mencukupi untuk pilihan raya akan datang.

“Jumlah yang diperlukan sangat tinggi, terutamanya Sabah. Jika berbicara soal RM40 juta, memang tidak cukup untuk menggerakkan jentera. Ia hanya umpama “dot yang kecil.” katanya kepada The Malaysian Insider selepas sesi perbahasan ucapan dasar  presiden berhenti rehat untuk solat Jumaat ketika Perhimpunan Agung Umno ke-66 hari ini.

Nota : Kalau Bahagian Putatan memerlukan RM6 juta untuk pilihanraya.... Bayangkan berapa yang dibelanjakan untuk Bahagian Titiwangsa? Tidak hairan kalau UmNo berada dalam keadaan ketakutan yang amat sangat kalah dalam PRU13. Sehingga mereka sanggup berbuat apa sahaja untuk terus berkuasa di Putrajaya.

Saya yakin kalau sekali UmNo kalah mumgkin ia memerlukan 100 tahun untuk hidup semula.... itu pun kalau mereka ada kekuatan untuk terus hidup tanpa dana kerajaan, tanpa media perdana dan tanpa petugas.

No comments: