Friday, December 20, 2013

Ucapan Tahniah Dari ADUN Dusun Tua

Assalamualaikum, 

Saya bagi pihak Adun Dusun Tua, mengucapkan setinggi-tinggi tahniah kepada semua pelajar yang mendapat keputusan cemerlang dalam peperiksaan PMR yang lalu khususnya di Dusun Tua.

Semoga keputusan tersebut dapat memberi impak yang besar untuk para pelajar meneruskan perjalanan untuk menimba ilmu.  Syabas kepada para pelajar yang telah menunjukkan daya juang yang cukup tinggi ketika menghadapi peperiksaan PMR. 

Sesungguhnya keputusan akhir adalah di tangan Allah Taala. Jangan lupa untuk sujud syukur, berterima kasih kepada ibu bapa dan guru-guru serta rakan-rakan seiring jalan. Kepada yang kurang berjaya, jangan bersedih. Cuba bermuhasabah, sudah tentu masih terdapat potensi dan kekuatan diri yang belum diterokai dan digunakan sepenuhnya. Masih banyak cabaran-cabaran yang akan dihadapi. 

Kepada semua guru, tahniah dan terima kasih atas sumbangan yang diberikan. Saya yakin, kejayaan ini kunci utamanya adalah keikhlasan kita mendidik, membimbing dan doa restu terhadap anak-anak didik kita. 

Teruskan kegigihan kita. Mungkin pada tahun-tahun yang mendatang akan lebih mencabar dan sukar tapi amanah ini harus terus dipikul untuk memastikan anak-anak didik kita akan terus cemerlang dalam menimba ilmu untuk memastikan mereka menjadi insan yang bermanfaat dan berbakti kepada agama, bangsa dan negara.  

Sekali lagi saya mengucapkan setinggi-tinggi tahniah dan teruskan usaha kearah kecemerlangan dunia dan akhirat. 

Wassalam.

YB Hj Razali Hassan
ADUN Dusun Tua

No comments: