Wednesday, September 24, 2008

Hentikan Penggunaan ISA terhadap rakyat

Penahanan Raja Petra(RPK) di bawah ISA adalah amat memalukan dan tidak masuk akal. Bukan saya pempertahankan apa yang beliau tulis dalam laman blog beliau, tetapi hujah kerajaan bahawa beliau menjejaskan ketenteraman dan keselamatan adalah tidak boleh diterima sama sekali. Ramai mana yang marah atau menunjukkan rasa tidak puas hati secara terbuka melalui tunjuk perasaan? Atau ada pihak ke yang sudah mula membuat rusuhan berpunca daripada tulisan RPK....?

Jawapannya jelas dan terang.... TIDAK ADA. Jadi kenapa nak tahan RPK dibawah ISA. Apa yang saya pasti ini adalah langkah untuk menutup mulut beliau yang cabul terhadap pemimpin-pemimpin negara. Kerajaan (Hamid Albar) cuba menyelamatkan pemimpinnya dari menjadi mangsa tulisan RPK.

Kalau RPK menulis sesuatu yang bercanggah dengan Islam, maka jabatan agama Islam negeri atau JAKIM boleh memanggil beliau untuk mendapatkan penjelasan. Sekianya ada kes yang membolehkan beliau di dakwa di mahkamah Syariah maka pendakwaan boleh dibuat. Sekiranya nasihat, kaunsling atau kurantin adalah memadai maka ini juga boleh dilakukan. Apa perlunya ISA?

ISA - Ikut Suka Abdullah.....

No comments: