Wednesday, July 21, 2010

Bila Sudah Hilang Arah Dan Pertimbangan

Sekali lagi UMNo mencuba membangkitkan isu perpaduan Melayu dengan kerjasama UMNo dan PAS. Namun usaha Mufti Perak dan Lokman nampaknya seperti hilang punca dan kewarasan. Ideanya seolah-olah mereka ini ketua UMNo yang cuba memperbodohkan orang PAS.

Untuk membolehkan PAS melaksanakan hudud tidak perlu PAS dan UMNo bergabung. Apa yang diperlukan adalah kerjasama dan kebenaran. Namun, disebabkan politik perkauman keterlaluan yang mereka perjuangkan maka kaum itu menjadi keutamaan dalam perbincangan.

Untuk meningkatkan kuasa politik Malayu dan Islam supaya kuat tidak perlu UMNo dan PAS bergabung. Apa yang perlu ialah UMNo mengambil Islam sebagai dasar perjuangan. Ini secara automatik UMNo dan PAS adalah satu. Apa-apa yang PAS lakukan dan selaras dengan Islam, Al-Quraan, Hadith, Ijma' dan Qias maka UMNo tidak akan bantah dan halang. Malahan UMNo perlu sokong dan bantu.

Namun kita lihat itu semua bukanlah tujuannya. UMNo lebih berminat untuk memastikan mereka terus berkuasa...... Berkuasa untuk apa? Selepas lebih 50 tahun apakah tidak cukup masa untuk meletakkan Islam dan segala syariatnya yang lengkap ditempat yang sepatutnya?

Kenapa bila mula hilang kuasa, kepercayaan dan pengaruh baru ingatkan PAS? Bila sudah berkuasa PAS adalah musuh mereka yang jelas. Tidak cukup dengan fitnah, tangkap, sembur gas, ISA dan lain-lain tindakkan yang tidak masuk akal........ Kini cuba memperbodohkan diri dengan lakonan yang sumbang.

Kata nak mencari titik pertemuan... Mulut kata nak perpaduan. Namun dalam masa yang sama PAS terus ditindas, dimaki, diperlekeh dan diperlakukan umpama kucing kurap. Nak dengar mereka berkata atau nak lihat mereka buat?

Hentikanlah berjuang untuk perut dan bawah perut baru berbicara tentang perjuangan.

Bercertia tentang perjuangan kenapa tidak dibubarkan UMNo dan semua masuk PAS. Bukankah itu salah satu penyelesaikan yang paling munasabah? Kenapa nak pecah kepala dan bersusah payah. Nak pertahankan apa lagi pada UMNo itu? Ini kerana dasar UMNo yang bukan Islam menyukarkan merubahan perlembagaan dan dasar perjuangan.

Kalau nak perpaduan semua orang Melayu masuk PAS... Selesai masalah.

No comments: