Sunday, July 25, 2010

Kemenangan PR Rahmat Besar Kepada Selangor

Hari ini rata-rata bila kita berjalan di seluruh Selangor pelbagai aktiviti dilaksanakan oleh PR dan BN@UMNo. Dari pertandingan bola sepak, futsal, badminton, takraw, ceramah, mesra rakyat dan pelbagai-bagai lagi. Ini semua hampir tidak kelihatan semasa UMNo menguasai Selangor. Kenapa?

Jawapannya adalah kerana apabila PR menang, PR tidak pernah menyekat program untuk masyarakat. Buatlah dimana jua pun. Sama ada di padang awam, dewan orang ramai, kawasan lapang atau dimana sahaja. Hatta kalau UMNo nak guna dewan PAS pun kita akan benarkan.

Adakah ini berlaku semasa UMNo menguasai Selangor?

Sekiranya UMNo memerintah Selangor adakah suasana ini akan berterusan? Saya pasti tidak. Yang pastinya tekanan terhadap PR akan dipertingkatkan. Penggunaan kemudahan awam kembali kepada UMNo sahaja. Bukan setakat nak buat program ceramah dan mesra rakyat. Silap haribulan main bola petang-petang pun tak boleh.

Sekiranya kita manu suasana sekarang ini berterusan dan rakyat mendapat manfaatnya kita perlu pastikan UMNo terus menjadi pembangkang di negara ini.

1 comment:

mohamad jan said...

betul lah tu,PR sememannya mesra rakyat tanpa mengira bulu,samada bulu umno,pas,PKR.JPD DUN Dusun Tua,tak pernah tanya soal anutan politik.Yang penting rakyat senang,bebas dan berksaih sayang sesama insan,kerana itulah yang islam suruh dan diperjuangkan oleh pas selama ini.Atas semangat islam lah ,maka JPD dan Ahli Majlis sedia membantu sekadar termampu kepada semua golongan masyarakat tanpa mengira kaum.agama dan anutan politik.Bukan kah masyarakat kita bahagia dengan cara begini? kalau dulu juak2 umno memamdang kepada puak pas macam singa lapar....Lihatlah bukti,apa yangbterjadi kepada Hj Razali Ismail jiran Pak Dolah Mansor,isu pengambilan tanah milik beliau,dialihkannya sungai ke tanah beliau,oleh juak2 umno tanpa mendapat pembelaan dari umno Dusun tua,sejak 1991 hingga lagh sekarang....umno memang zalim...menindas sesama bangsa Melayu..ini yang dikatakan berjuang kerana bangsa....umno hidup selagi bangsa melayu lalai dan bisa dilalaikan oleh pembesar melayu.umno berkubur jika melayu celik islam..dekati masjid berjemaah dan dengar kuliah agama....sebab itu lah zaman umno masjid dikunci,kuliah dibasikan..ustaz diperbodohkan..akhirnya melayu sesat dan murtad...oleh itu kesimpulan nya, menguburkan umno adalah wajib keatas semua umat islam di Malysia.