Tuesday, August 3, 2010

RAYUAN SUMBANGAN DANA PEMBINAAN SEMULA SURAU DARUL HIDAYAH

Assalamualaikum buat semua umat Islam, Ramadan semakin hampir, bulan yang dimuliakan oleh Allah dengan segala keberkatan didalamnya. Tinggal lagi sejauh manakah kita berusaha mendapatkan segala tawaran ganjaran yang di janjikanNya. Bulan Rejab, Syaaban dan Ramadan semuanya memiliki keistimewaannya yang tersendiri. Kepada umat islam yang asyik dengan urusan dunia sehingga lalai dari mengingati Allah, kembalilah ke jalan yang suci jalan yang Islam ajar sejak mula terciptanya bumi ini. Hitunglah amalan kita, mampukah membela kita di akhirat kelak... renungilah anak-anak kita, mampukah mereka itu membela kita di akhirat kelak... menjelangny Ramadan yang penuh dengan keberkatan ini saya menadah tangan memohon sumbangan jariah saham abadi untuk mendirikan rumah Allah yang sekian lama berbakti, binaannya berasaskan kayu kini dimakan usia reput sana sini, dimanakah mereka-mereka yang dulunya bertamrin, muqayam dengan berbagai program di sini... kepada mereka yang bersimpati hubungi 019 2704432 Md. Jan Sulong- sumbang kepada :
SURAU DARUL HIDAYAH
No akaun: CIMB 1210-0004507-05-6.

Pembinaan yang dianggarkan menelan perbelenjaan RM500,000.00 memerlukan pengorbanan anda. Sekiranya setiap orang menyumbangkan sebanyak RM500.00. Maka kita perlukan 1,000 orang dermawan untuk menjayakan hasrat ini. Bukan untuk kami tetapi inilah saham anda di akhirat. Saham yang berkekalan yang tidak akan putus selepas kita mati nanti.

Sekiranya kita menyangka RM500.00 itu banyak..... pandanglah sport rim kita, telefon bimbit kita, pakaian kita. Di mana nilai RM500.00 itu? Janganlah kita berkira untuk Allah nescaya Allah tidak akan berkira dengan kita nanti.... di masa kita tidak dapat mengharapkan lain-lain bantuan melainkan dari Allah.

No comments: