Wednesday, December 8, 2010

Akan Datang....

DULU...

Pada 13 Feb 2004, Tan Sri Kasitah Gaddam yang merupakan bekas Menteri Tanah dan Pembangunan Koperasi Malaysia telah dikenakan dakwaan di Mahkamah Sessions Kuala Lumpur kerana tuduhan penipuan. Menteri kabinet yang pertama didakwa di mahkamah.

KEMUDIAN....

Pada 12 Ogos 2009 Hakim Suraya binti Othman telah dapati Tan Sri Kasitah Gaddam tidak bersalah atas tuduhan dibawah Seksyen 417 Kanun Keseksaan (penipuan) oleh Pendakwa Raya. Dia (Kasitah) tidak dipanggil untuk membela diri.

KINI....Bekas Menteri Besar UMNo@BN Datuk Seri Dr Mohamad Khir Toyo, didakwa di atas kes rumah dan mahligainya...

AKAN DATANG


Adakah menjadi kesalahan membeli hartanah dengan harga jauh lebih murah dari harga pasaran.....??? Jawapan : Suka hati lah orang nak menjual dengan harga berapa pun.....

Yang manjadi kesalahan adalah membeli hartanah dengan harga murah dengan syarat memberikan sesuatu imbuhan kepada penjual. Umpamanya dengan memberi diskaun RM3 juta oleh penjual hartanah untuk tujuan beliau mendapat kontrak dari Khir sebanyak RM300 juta.

Nampaknya ini jalan mudah bagi Khir menang kes..... Dan satu lagi kes diputuskan Hakim tanpa memanggil tertuduh untuk membela diri. Kita saksikan kesudahan kes ini...

No comments: