Wednesday, December 8, 2010

Saat tibanya Awal Muharram 1432H (catatan S/usaha MTD Dusun Tua)

Teringat saya, haa.. hari ini kan awal Muharram... ya tabung saya! tabung pilihanraya yang saya mula menabung selepas PRU-12 Mac 2008 yang lalu. Kalau buka hari ini, maknanya ini kali kedualah...

Tabung saya

Sikit lagi nak penuh

Wang kertas itu simpanan setelah tabung penuh kali pertama

Alhamdulillah, mencapai RM160


Petikan dari maksud ucapan YB Saifuddin Nasution di Stadium Kajang malam 6hb Disember 2010 lepas:

Kenaikan gula 20 sen sekilo akan menjimat belanja subsidi kerajaan pusat sebanyak RM120 juta. Ke mana RM120 juta itu digunakan? RM 65 juta utk mengubahsuai kediaman PM di Seri Perdana dan RM70 juta lagi untuk membina 500 liang kubur VVIP di Dataran Tugu Negara. 250 liang kubur utk VVIP beragama Islam dan 250 lagi utk VVIP non-muslim...

Di zaman Pak Lah, Ubahsuai kediaman sudah menelan kos RM17.00... ehhh! RM17 juta... Inilah nilai yang perlu dibayar rakyat kepada pemimpin yang tersangatlah bijak mengurus wang rakyat.

Hijrah edisi 1432 kali ini, saya mengingatkan diri saya sendiri untuk antaranya memperkasakan kekuatan dana bagi menjayakan kerja amal dan jihad dalam usaha menegakkan kerajaan Islam dan yang Adil serta berjaya menegakkan syariat Allah.

Selaku orang yang berpendapatan kecil, mudah-mudahan sumbangan kecil ini diibaratkan burung kecil yang tetap berusaha mengisi air diparuhnya untuk memadam api marak yang membakar Nabi Allah Ibrahim a.s. Biarpun api yang membakar sangat marak namun usaha dan mujahadah burung kecil itu tetap diiktiraf Allah SWT. Daku harapkan sumbangan kecil ini diiktiraf Allah SWT dalam usaha menghadapi kekuatan, kekayaan umno dan BeEnd serta angkatannya.

Marilah kita menginsafi, kuat dan kayanya Kerajaan Firaun yang dipinjamkan Allah segala macam nikmat, apabila mereka ingkar dengan peringatan Allah melalui Rasul-NYA Nabi Musa, mereka tumbang dan hancur walaupun dalam suasana kekayaan, kekuatan tentera dan pembangunan yang tiada tolok banding berada dalam genggaman mereka.

Insya Allah buat teman-teman seperjuangan, berbekalkan istiqamah dan ikhlas demi agama Allah kita jua bisa mencapai kemenangan jika tidak di dunia insya Allah kita semua bakal menang di akhirat kelak dengan bekal amal dan pengorbanan duit ringgit, masa dan tenaga kita dalam menyambung kerja-kerja Nabi.

Jom teman-teman bersama kita infakkan harta, masa dan tenaga kita untuk Islam.
Membangun Bersama Islam. Takbir

Catatan dan pandangan dari S/usaha MTD Dusun Tua

1 comment:

jma@tekali said...

Kalau ada 1000 orang macam ni kat Dusun Tua maka penuhlah tabung MTD...