Tuesday, January 14, 2014

Perutusan Maulidur Rasul saw.

Galas Syariah Genggam Sunnah

1. Ulangtahun keputeraan Rasul saw bukan disambut sekadar gembira dengan kelahiran baginda saw. Tetapi makna pada sambutan ulangtahun kelahiran baginda saw ialah terhenti atas perlaksanaan dan penghayatan sunnah yang ditinggalkan oleh baginda saw. Firman Allah saw :

لَّقَدْ كَانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِّمَن كَانَ يَرْجُو اللَّهَ وَالْيَوْمَ الْآخِرَ وَذَكَرَ اللَّهَ كَثِيرًا

Demi sesungguhnya, adalah bagi kamu pada diri Rasulullah itu contoh ikutan yang baik, iaitu bagi orang yang sentiasa mengharapkan (keredaan) Allah dan (balasan baik) hari akhirat, serta ia pula menyebut dan mengingati Allah banyak-banyak (dalam masa susah dan senang)

Surah Al Ahzab : Ayat 21

2. Justeru itu, marilah kita menyusun dan membina ummah ini agar kembali berperanan lalu bangkit menggalas syariat dan menggenggam sunnah dalam kehidupan di dunia ini. Inilah satu - satunya formula untuk mengembalikan izzah ummah setelah sekian lama dibelenggu oleh musuh - musuh Allah dengan pelbagai lilitan termasuk lingkaran Islam Liberal dan ideologi asing yang melumpuhkan aqidah dan fikrah.

Nasrudin bin Hassan
Timbalan Pengerusi 1
Lajnah Dakwah PAS Pusat

No comments: