Friday, October 31, 2008

Dr Hasan Temui MB Berhubung Pelantikan Pemangku Pengurus Besar PKNS

SHAH ALAM, 28 Oktober - Pesuruhjaya Pas Selangor, Dato’ Dr Hasan Mohamed Ali hari ini mengadakan pertemuan dengan Dato’ Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berhubung isu pemilihan Pengurus Besar Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) yang kini dipangku oleh Low Siew Moi.

Ketika menemui media selepas pertemuan itu, Dato’ Dr Hasan berkata Dato Menteri Besar telah bersetuju dan menyatakan kesediaan memendekkan tempoh setahun pemangkuan Low sebagai Pengurus Besar jika Pas berjaya mendapatkan calon pengganti yang sesuai, berwibawa, profesional dan mampu mengendalikan organisasi sebesar PKNS.

“Kalau PAS dapat mengemukakan calon-calon tersebut maka perkhidmatan Madam Low akan ditamatkan bila calon tersebut kita ambil,” katanya sambil menjelaskan kepada media bahawa pertemuan bersama Dato’ Menteri Besar itu turut membincangkan kenapa dua pegawai iaitu Timbalan Pengurus Besar Pentadbiran, Md Nasir Md Arshad dan Timbalan Pengurus Besar Teknikal, Abdul Ghani Hassan tidak dipertimbangkan untuk jawatan tersebut.

Dalam pada itu, Dr Hasan berkata pemilihan akan dibuat daripada kalangan orang dalam PKNS atau orang luar untuk mengisi jawatan tersebut.

“Pas Selangor akan bermesyuarat bagi memilih calon yang sesuai untuk diketengahkan bagi mengisi jawatan itu,” katanya yang sudah mempunyai beberapa calon untuk mengisi jawatan tersebut.

Dalam perkembangan yang sama, hari ini wakil pegawai dan kakitangan PKNS yang diketuai Presiden Persatuan Pegawai Kanan PKNS, Idris Ishak menyerahkan memorandum bantahan kepada Menteri Besar berikutan pemangkuan jawatan tersebut oleh Low.

No comments: