Friday, September 25, 2009

Apabila Sultan Secara Terbuka Sokong BN

Kesultanan sepatutnya sebuah institusi bebas dari pengaruh politik. Bukan sahaja bebas bahkan tidak sepatutnya ia mengeluarkan kenyataan secara terbuka menyokong mana-mana parti politik. Ini adalah kerana sekiranya parti yang memerintah tidak lagi berlaku adil kemana lagi rakyat hendak mengadu nasib?

Kenyataan dibawah bukan sahaja tidak adil bahkan mengelirukan rakyat. Wang negara yang dibelanjakan tidak sepatutnya digunakan untuk membeli pengaruh dan undi rakyat. Perlu di ingat bahawa perbelanjaan RM64 juta adalah wang negara dan rakyat bukannya wang Barisan Nasional.
________________________________________
Sultan Pahang Mahu Rakyat Terus Sokong Kerajaan Barisan Nasional

KUALA KRAU, 24 Sept (Bernama) -- Sultan Pahang Sultan Ahmad Shah mahu rakyat negeri itu terus menyokong kerajaan Barisan Nasional (BN) agar lebih banyak pembangunan sosial, ekonomi dan pendidikan dapat dilaksanakan untuk faedah mereka.

Baginda bertitah, rakyat perlu terus bersama kerajaan kerana agenda pembangunan yang dirancang dalam jangka pendek dan panjang bakal memberi manfaat berterusan kepada mereka.

Sambil memberi contoh pembinaan jambatan Kuala Krau merentangi Sungai Pahang yang berharga RM64 juta, baginda bertitah usaha itu merupakan agenda pembangunan mampan bagi memberi keselesaan kepada penduduk yang tinggal di kedua-kedua belah sungai berkenaan.

No comments: