Friday, September 18, 2009

Selamat Menyambut Hari Lebaran

Ramadhan telah sampai ke kemuncaknya. Mungkin malam ini adalah malam terakhir kita beribadat dibulan Ramadhan. Semoga kita telah bertemu malam lailatul qadar, iaitu malam yang lebih baik dari seribu bulan. Malam ini juga mungkin malam terakhir kita bertarawih. Masih tidak terlewat untuk mengandakan dan memperbanyakkan amalan. Masa yang berbaki ini marilah kita manfaatkan sepenuhnya. Diharapkan Ramadhan ini adalah yang terbaik dalam hidup kita. Mudah-mudahan dipanjangkan usia untuk sampai ke Ramadhan tahun hadapan.

Saya juga berharap untuk terus diberikan kekuatan dan istikomah dalam meneruskan perjuangan untuk memartabatkan Islam di bumi Allah ini. Walau di mana pun saya berada. Meneruskan perjuangan untuk sama-sama memberi input, idea dan penerangan bagi menyampaikan mesej dakwah Islam. Kita cuba sampaikan dasar dan matlamat perjuangan supaya semua pihak tidak lagi memusuhi atau memandang sinis perjuangan PAS. Perjuangan yang mempunyai visi yang sangat luas dan panjang iaitu perjuangan Islam yang syumul. Jaminan Islam untuk memberi kesejahteraan kepada seluruh umat, bangsa dan dunia sejagat. Bukan sahaja kesejahteraan kepada umat manusia bahkan juga haiwan, tumbuh-tumbuhan dan alam sekitar.

Insyallah saya akan keluar negara lagi selepas Aidil Fitri selama dua minggu. Setakat mana yang mampu saya update blog ini insyallah akan saya usahakan. Selamat hari raya. Mohon maaf zahir batin kepada semua yang mengenali saya dan seluruh pembaca blog ini. Sekiranya ada salah silap sepanjang perkenalan kita dan sepanjang saya menulis di sini maaf jua saya pinta. Saya adalah insan kerdil yang cuba menongkah arus. Kadang-kadang hanyut ketepi. Mudah-mudahan diberi kemudahan, kekuatan, idea dan masa bagi meneruskan perjuangan ini. Amin.

No comments: