Saturday, November 3, 2007

MTD Dusun Tua dan Ramadhan 1428H...

Kembali setelah lama menyepi..
Sepi senyap sunyi tidak bermakna lena diulit mimpi hingga terlupa gerak perjuangan..namun sibuk dengan gerak kerja yang Alhamdulillah tidak henti-henti khususnya sejak Ramadhan sehinggalah ke bulan Syawal ini.

Sedikit coretan sepanjang Ramadhan 1428H lalu yang saya kirakan sebagai Ramadhan yang banyak memberikan peluang para ahli pendokong MTD bermuhasabah sejauh mana kemampuan diri dalam menjayakan amanah perjuangan menegak kebenaran Agama Allah. Selain itu Ramadhan tahun ini juga nampaknya sebagai medan pemanas badan fizikal jasmani dan rohani pendokong Islam PAS di MTD Dusun Tua ini.

Kita bermula dengan peristiwa Batu Buruk (walau Dusun Tua tidak terlibat, namun liputannya dekat di hati kerana hampir setiap minggu 2-3 kali pertemuan ahli-ahli untuk bersama-sama mengikuti ceramah dan lintas langsung majlis penerangan dan penjelasan pimpinan-pimpinan tertinggi sehingga beberapa kali lintas langsung terganggu mungkin disebabkan kerja-kerja jahat para penjahat yang menguasai negara ini.

Walau Ramadhan telah berlalu namun diharapkan bahang tarbiah Ilahi akan terus memanaskan semangat melaksanakan tanggungjawab agama dalam kehidupan di dunia ini.

No comments: