Friday, April 23, 2010

Usrah tetap diteruskan

Dalam kekangan masa dan panggilan jihad di Hulu Selangor, barisan pejuang-pejuang Islam PAS yang masih tinggal di Dusun Tua tetap istikomah dalam mengimarahkan majlis usrah dan majlis ilmu dwi mingguan ini. Sementara itu pasukan yang telah berada di Hulu Selangor terus menabur bakti berkempen dan memberi penerangan kepada rakyat. Dan yang tinggal..... terus mengisi dada dengan ilmu bagi mementapkan pengetahuan.

Perjuangan ini penuh berliku. Perjuangan untuk menyampaikan kebenaran sentiasa bendapat tentangan. Itulah fitrah yang dihadapai oleh pejuang Islam sepanjang zaman. Perjuang ini tidak akan terhenti sehingga Islam membaluti seluruh aspek kehidupan kita. Perjuangan ini akan diteruskan hingga keadilan dan syariat Islam tertegak di muka bumi ini.

Apakah bila kita berhadapan dengan kekuatan jentera Kerajaan adakah kita akan berasa lemah? Sekiranya kita penat mereka pun penat, sekiranya kita mengantuk mereka juga mengantuk dan sekiranya kita sakit mereka juga sakit. Tetapi apa yang membezakan kita adalah kita berjuang untuk Islam sedangkan mereka berjuang untuk kuasa.

Sekiranya kita berpaling dengan perjuangan ini... Allah akan menggantikan kita dengan satu kaum yang lebih baik lagi. Mungkin Allah akan membuka hati DAP kepada Islam dan mereka pula yang memperjuangkan Islam. Tidak mustahil mereka akan mencapai kemenangan.

Dakwah perlu diteruskan dan penerangan perlu diperluaskan. Perjuangan ini adalah universal dan ianya melangkaui masa, tempat dan zaman. Kemenangan Islam dimana juapun adalah kemengan kita. Fikrah dan perlakuan kita perlu selaras. Doa dan zikir al-ma'tsurat perlu menjadi amalan harian kepada setiap pejuang.

Semangat perlu terus disemai dan disuburkan dengan kepelbagaian aktiviti. Budaya mencari ilmu perlu diperkasakan. Bukan setakat ilmu agama tetapi juga lain lain bidang termasuk pentadbiran. Kemuncak semua kemenangan adalah kejayaan mengeluarkan umat dari kongkongan sistem sekular.

Semangat berjuang dan semoga mencapai kejayaan.

No comments: