Friday, June 18, 2010

Adakah mereka ini yang paling kaya di Malaysia?

Pernahkah kita terfikir sebenarnya dibelakang mereka ini wujud mereka-mereka yang lebih kaya. Mereka yang hidup mewah tanpa mendedahkan kekayaan mereka yang sebenar. Pernahkan orang bertanya berapakah kekayaan Tun Daim, Tun Mahathir, Tun Lah, Taib Mahmud dan pemimpin-pemimpin besar UMNo yang lain. Mungkin kita terpaksa menunggu kerajaan BN tumbang baru kita tahu.... Ataupun kita tidak mungkin akan tahu hingga akhirnya.

Ataupun memang mereka ini sahaja yang paling kaya di Malaysia. Persoalannya kenapa mereka? Bukankan UMNo selalu mendabik dada dan mendakwa bahawa mereka adalah pejuang Melayu sejati. Sedia menghunus keris demi mempertahankan hak orang Melayu. Namun begitu selepas 53 tahun merdeka hanya seorang orang Melayu sahaja tersenarai dalam Top 10 orang terkaya. Itupun kalau dia layak digelar orang Melayu.

1 comment:

mohamad jan said...

nak tahu berapa bilion wang rakyat tersembunyi disebalik ketiak pemimpin,tumbangkan bN.kita bongkar satu-satu...mas tu mungkin mlayu akann terkejut betapa merekan ditipu hidup2.keris puaka hanya sandiwara opera umno semata-mata.kala itu peneroka serta anak-anak felda sungai buaya akan sedar rupa-rupanya pemimpin mereka yang disayangi itu sebenarnya adalah BUAYA darat yang sebenar.......dan keris opera sebagai pembunuh buaya2 itu.