Tuesday, May 3, 2011

Bubar UmNo Masuk PAS

Disebalik pelawaan Perdana Menteri, Dato' Seri Najib Razak, mengajak PAS menyertai Barisan Nsional dan meninggalkan Pakatan Rakyat, Dewan Pemuda PAS pula menyeru semua ahli-ahli Umno supaya meninggalkan parti itu.

Timbalan Ketuanya, Ustaz Azman Shapawi Abdul Rani mengucapkan terima kasih keatas pelawaan Najib seraya berkata, shingga kini PAS tidak pernah bercadang atau bermimpi untuk bersama Umno dan Barisan Nasional.

"Yang pertamanya, kita ucap ribuan terima kasih atas pelawaan supaya PAS menyertai Barisan Nasional, sebenarnya kami daripada PAS sehingga saat ini, kita tidak pernah bercadang atau bermimpi untuk bersama dengan Umno dan Barisan Nasional,

"selagi mereka (Umno) tidak mengubah dasar sekular pada parti itu,"tegasnya ketika ditemui Harakahdaily selepas menyampaikan ceramah di Kampung Alor Serdang, Permaisuri, dekat sini semalam 30 April.

Menurutnya, beliau juga tidak nampak, Umno membuat persediaan untuk kembali kepada Islam yang sebenar berdasarkan al-Quran dan al-Hadis.

Katnya, apa yang jelas kelihatan adalah, Umno-Barisan Nasional tidak dapat menunjukkan sebarang contoh baik dan gagal menjaga agama, bangsa dan negara, sepanjang 50 tahun pemerintahannya.

"Kita (PAS) tengok, sepanjang 50 tahun BN memerintah, ternyata tak boleh buat contoh dari sudut nak jaga agama, jaga bangsa dan negara, ternyata apa yang mereka buat itu gagal,"jelasnya.

Oleh itu, beliau berkata, tidak ada makna sekiranya PAS bersama orang-orang yang gagal.

Ustaz Azman mengembalikan 'lontaran' pelawaan oleh Presiden Umno itu dengan mengajak semua ahli-ahli Umno bersama-sama dengan PAS dalam memperjuangkan Islam sebagai suatu cara hidup (Ad-Deen).

Perjuangan Islam bersama PAS katanya, adalah suatu gagasan terbaik yang melibatkan perjuangan semua bangsa, semua kaum dan semua agama.

"kita lontarkan balik (pelawaan PM) (dan) mengajak mereka (ahli-ahli Umno) bersama kita (PAS), kerana apa yang kita hendak bawa adalah suatu gagasan yang terbaik, yang melibatkan semua bangsa, semua kaum dalam negara kita,

"dengan kita (PAS) meletakkan Islam sebagai Ad-deen (cara hidup), (kita harap) mereka berfikir, bincang dan kaji apa yang kita bawa,"katanya.

Turut hadir dan menyampaika ceramah adalah Ketua Penerangan PAS Setiu, Dr Azman Ibrahim dan bekas selebriti terkenal Bob Lokman

No comments: