Thursday, May 12, 2011

Kenapa Baru Sekarang?......

Senagai PM Najib telah melakukan tindakkan yang lambat dan salah. Sama ada beliau sengaja atau baru perasaan kita tidak pasti. Isu 'Kristian Agama Resmi' bukan baru muncul. Kenapa sekarang baru nak jumpa kumpulan Kristian?

Persoalannya kenapa Najib nak jumpa bukannya Najib memanggil mereka mengadap? Kenapa lembik sangat dan lambat sangat nak panggil mereka ini? Sebagai pemimpin negara Najib boleh memanggil mereka ini bila-bila masa sahaja. Ini melibatkan kepentingan negara dan ketenteraman awam. Ianya perlu disegerakan. Kalau perlu hantar polis untuk jemput mereka ini Najib boleh buat.

Ataupun Najib memang sengaja melambat-lambatkan tindakkan bagi mencetuskan perasaan gelisah dan tidak tenteram dalam masyarakat. Apabila masyarakat merasa tidak selamat dan terancam, maka rakyat diharapkan akan kembali mendapatkan perlundungan dari UmNo.

Amat mahal bayaran yang perlu dibuat oleh rakyat demi survival politik UmNo.....

___________________________________
Najib jumpa kumpulan Kristian esok
Mei 11, 11 3:45pm

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak dijadualkan mengadakan perjumpaan dengan beberapa pertubuhan Kristian esok berhubung dakwaan 'konspirasi Kristian' seperti yang dipaparkan pada tajuk utama Utusan Malaysia Sabtu lalu.

dap islamic state forum 260707 hermen shastriSetiausaha Majlis Gereja-gereja Malaysia (CCM) Rev Hermen Shastri memberitahu akhbar berbahasa Cina hari ini bahawa mesyuarat itu adalah usaha Pejabat Perdana Menteri yang mahu mencari penyelesaian berhubung kekalutan isu berkenaan.

Sambil berkata, mesyuarat itu akan diadakan secara tertutup Hermen enggan mendedahkan tempat dan masa ia akan diadakan.

No comments: