Sunday, June 28, 2009

Tun M di Hulu Langat


Kunjungan Tun ke Hulu Langat mungkin sesuatu yang istimewa walaupun tidak pelik. Semasa beliau menjadi PM mugkin ucapannya berbeza. Kini beliau lebih banyak bercakap mengenai rasuah yang kian membarah didalam UMNO yang akibatnya rakyat tidak lagi hormat dan menerima UMNO.

UMNO cuba menonjolkan beliau adalah pejuang Melayu tetapi hakikatnya beliau hanya memperjuangkan segelintir elit UMNO sahaja. UMNO tidak menghiraukan Melayu yang bukan menyokong UMNO bahkan menganaktirikan Melayu didalam PAS dan Keadilan.

Kini UMNO tidak lagi releven. Tun sendiri pernah manjadi mangsa rasuah UMNO yang membeli penyokongnya dengan nilai RM200.

Cuma apa yang menarik adalah kepimpinan PAS di kedah menurut Tun lebih mesra rakyat dan adil kepada semua pihak yang mungkin menyukarkan UMNO kembali memerintah Kedah. Tun juga menyatakan bahawa dahulu kerajaan yang membina dewan orang-ramai bila dah kalah kini tidak lagi dibenarkan mengadakan majlis seperti ini di dewan lagi.. Inilah nasib orang yang kalah.... Benarkah begitu?

No comments: