Tuesday, October 27, 2009

Masjid Bt 14 Perlukan Perhatian



Sebagai mercu tanda Pekan Bt 14 Hulu Langat, Masjid Sultan Hishamuddin Alam Shah merupakan gambaran kepada masyarakat setempat. Malangnya keadaan di luar dan di dalam Masjid ini amat daif sekali dan boleh memberi gambaran negatif kepada ahli kariah. Karpetnya sudah lama, usur dan berlubang-lubang di beberapa tempat. Diluarnya pula catnya sudah uzur, berkulat dan kubahnya pula sudah dimakan karat.

Sebagai sebuat institusi pusat pengembangan dakwah dan aktiviti masyarakat adalah amat mendesak agar masjid ini dapat dibaik pulih seberapa segera. Masjid ini juga aktif dengan program-program agama seperti kuliah harian maghrib, kuliah duha setiap hari Ahad, tazkirah Jumaat, forum, kursus, ceramah umum dan lain-lain aktiviti masyarakat.

Diharapkan pihak yang berkenaan seperti AJK, ADUN, Ahli Parlimen, Jabatan Agama dan mereka-mereka yang ada access kepada dana dan sumber agar dapat memperbaiki keadaan ini dengan seberapa segara. Semoga usaha ini akan menjadi saham kita yang bermakna dan berkekalan di akhirat kelak. Insyallah.

No comments: