Sunday, December 27, 2009

PAS to zip lips before they sink ships


Kekebasan yang diberikan kadangkala mencetuskan suasana tidak harmoni di kalangan jemaah. Bukan hanya diperingkat Blog MTD dusun Tua, kini PAS Pusat juga akan mengenakan kawalan terhadap kenyataan yang dibuat terutama melibatkan kenyataan umum dan media.

Terlalu banyak kenyataan yang dibuat telah diambil kesempatan oleh media perdana yang akibatnya mengundang pandangan negatif di mata masyarakat. Kini Selangor dan Kelantan telah menjadi sasaran bagi mereka mengambarkan ketidakupayaan PR dalam melaksanakan amanah yang diberi oleh rakyat.

Justru itu adalah perlu mengenakan sedikit kawalan bagi memastikan setiap kenyataan yang dibuat tidak mengundang masalah. Mencegah adalah labih baik dari mengubati.
____________________________

KOTA BARU, Dec 27 – PAS will soon institute new controls to limit the freedom of party leaders in making public statements, seen as a move by the Islamist party to mitigate the effects of negative coverage following a recent spate of internal disputes made public in both Selangor and Kelantan.

Under the new system, only selected party leaders will be allowed to issue press statements.

The matter was announced by PAS vice president Nasharudin Mat Isa during a press conference after a Munaqasyah keynote address at Pengkalan Chepa yesterday.

No comments: