Thursday, December 31, 2009

Selamat Tahun Baru 2010

Selamat menyambut tahun baru 2010. Sempena tahun baru ini marilah kita tinggalkan segala kesakitan, keperitan, ketidakpuashatian, keserabutan dan segalanya yang negatif. jauh dibelakang Marilah kita melangkah ke tahun baru ini dengan iltizam, kesungguhan dan harapan yang baru.

Pertumbuhan ekomomi masih perlahan. Pun begitu ada beberapa sektor tidak berapa terjejas oleh kelembapan ekonomi. Secara amnya pencapaian Najib kita boleh ukur seperti graf di atas. Tidak cukup baik untuk kembali ke tahap sebelum ini. Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Khairy Jamaluddin juga masih senyap.... ghaib entah kemana..... Hilang lagi ke?

Cabaran yang hebat bakal menunggu. PRU 13 pasti menjanjikan perubahan yang besar kepada lanskap politik negara. Tampuk pemerintahan mungkin akan bertukar. Isyarat semakin jelas. ... Mereka yang berada di kelas menengah sudah bersedia. Persoalannya apakan kita yang berada di kelas yang berlainan ini sudah bersedia menghadapinya.

Apabila tampuk pemerintahan bertukar kepada PR dan BN hanyut dan ghaib sebagaimana ghaibnya enjin kapalterbang adakah orang Melayu masih mengharapkan UM NO dan BN? Siapakah yang bakal membawa suara mereka. Kesedaran pengundi Melayu perlu digembeling bagi memastikan kemenangan PAS cukup significant. Seterusnya PAS boleh menjadi parti pengganti kepada UM NO.

Untuk itu program mendekati dan menyedarkan pengundi Melayu tentang masadepan politik negara amat penting. Mereka inilah yang bakal mencorakkan pentadbiran pasca PRU 13 nanti. Marilah kita sama-sama bergerak untuk memastikan PAS terus kuat, dihormati dan menjadi pilihan pada PRU13 nanti. Insyallah.

No comments: