Tuesday, February 22, 2011

Himpunan 30 ribu Dewan Pemuda PAS Hulu Langat di kedah dan penyertaan Pemuda DUN Dusun Tua

Salam,

Sekitar liputan foto dan video penyertaan Dewan Pemuda PAS Hulu Langat ke Himpunan 30 ribu Pemuda PAS. Alhamdulillah penyertaan besar kali ini melibatkan kira-kira 140 orang pemuda dari Hulu Langat meliputi DUN Kajang, Semenyih dan Dusun Tua.

Penyertaan kali ini menampakkan kemajuan besar dengan bilangan peserta yang meningkat berbanding kira-kira 90 orang pada Himpunan 15 ribu Pemuda PAS 2007 lalu di Kelantan.

Apa yang menarik , walaupun lokasi himpunan sepatutnya diadakan di Negeri Selangor dan diubah di Kedah, namun penyertaan seluruh Selangor tetap dominon dan paling ramai antara negeri-negeri yang lain.

Apa pun tahniah semua Pemuda DUN Dusun Tua, Hulu Langat, Selangor dan Malaysia umumnya serta seluruh dunia, Mesir, Libya, Yaman, yang sedang gigih berjuang hari ini !!!


Ucapan Sdr. Mohd Shahmior Kosim (Ketua Dewan Pemuda PAS Hulu Langat DPPHL) sebelum konvoi bergerak ke Himpunan 30 ribu Pemuda PAS


Ucapan dari YDP PAS Hulu Langat




Para Pemuda menyanyikan lagu rasmi PAS dan Amal




Bersama melaungkan doa wehdah


Doa penutup dari pemidato terakhir Al-Fadhil Dato' Ustaz Tuan Ibrahim Tuan Man


Satu yang menarik dalam PAS, ahlinya faham sebahagian kerja tanpa diarah seperti mengutip sampah, hatta Sdr. Shamsul Pengarah MTD Semenyih turut bersama mengutip sampah... sekecil-kecil amal turut dihayati sebagai amal yang soleh, apatah lagi berjihad mempertahan agama Allah...

Warga Pemuda DUN Dusun Tua melangkah menaiki bas menuju ke Kajang bagi acara pelepasan konvoi Pemuda Hulu Langat sebelum ke Kota Sarang Semut Kedah

Sebahagian wajah-wajah mujahidin muda Dusun Tua

Tuan Haji Razaly Hassan, YDP PAS Kawasan Hulu Langat dalam ucapannya sekaligus melancarkan konvoi DPPHL

Sebahagian teman-teman Pemuda Hulu Langat yang memenuhkan 3 buah bas ke Kota Sarang Semut

Pemuda Hulu Langat mencatat sejarah dengan penyertaan 2 sahabat OKU, bukan Org Kuat Umno tau...! mereka yg kurang upaya namun semangat juangnya melampaui orang yang lebih upaya dari mereka, Mabruk tahniah!

Rakan-rakan Pemuda dari DUN Dusun Tua

Saya fikir ratusan malah ribuan motosikal yang hadir dari Pulau Pinang, semoga menjadi terjemahan semangat untuk mempertahankan kerajaan PR di sana



Tidak kurang hebat bagi peserta himpunan dari Selangor yang semua merasakan sebagai kontinjen teramai dan terhebat... Mudah-mudahan juga menterjemah semangat Pemuda untuk teguh mempertahan Islam dan Kerajaan PR Selangor..

Tahniah kepada semua yang terlibat...

No comments: