Friday, February 25, 2011

Sokong Melayu Islam Selamat atau Sokong Islam Melayu Selamat?


UmNo kata sokong Melayu maka Selamat....... dan PAS pula kata Sokong Islam Melayu selamat.

Benarkah sokong perjuangan Melayu (dibaca UmNo) maka Islam selamat? Apakah jaminan sekiranya kita sokong perjuangan Melayu maka agama Islam akan selamat? Adakah Islam itu menjadi agenda perjuangan Melayu? Apakah rupa Islam yang diperjuangan oleh Melayu@UmNo bagi memastikan Islam menjadi panduan hidup kita. Adakah bila kita sokong UmNo maka Islam tertegak di negara ini?

Adalah telah terbukti dengan menyokong UmNo maka syariat Islam berjalan di Malaysia.... adakah UmNo melaksanakan seluruh system kekeluargaan (munakahad), system ekonomi (muamalat), siasah (pemerintahan) dan jenayah (jinayah)?

Jawapannya jelas bahawa UmNo buat sebahagian KECILnya dan tinggalkan sebahagian BESARnya.

Adakah dengan menyokong PAS maka Islam akan selamat dan Melayu akan selamat? Islam menjamin hak semua termasuk Melayu dan bukan Melayu. Sekiranya kita menyokong PAS dan perjuangan Islam maka secara tidak langsung Melayu akan terbela. Dan yang lebih penting orang Melayu akan lebih dekat dengan Islam. Bukan itu sahaja bukan Melayu dan bukan Islam juga akan lebih memahami Islam.

Seorang yang telah Melayu tidak akan mungkin bertukar menjadi bangsa lain..... Ini boleh tanya Michael Jackson. Tetapi seorang yang telah beragama Islam bila-bila masa boleh rosak aqidah. Apakah tujuan kita hidup? Adakah untuk melaksanakan Islam atau melaksanakan perjuangan Melayu?

Oleh itu mana satu yang perlu disokong? Mahu mempertahankan bangsa atau mempertahankan aqidah?




No comments: