Thursday, February 17, 2011

TG Nik Aziz VS Che Det


Semoga Allah memberi hidayah kepada kita semua.

Heboh sejak akhir-akhir ini pertelagahan antara dua pemimpin dan bekas pemimpin ini semakin menjadi-jadi. Ianya menjadi lebih kacau apabila diapi-apikan oleh akhbar Melayu yang tidak bertanggungjawab. Apakah faedah dari pertelagahan ini semua. Apakah yang akhbar harian ini dapat dengan mengadudombakan orang Melayu dan pemimpin-pemimpinnya?

Orang UmNo suka menuduh ikut sedap mulut terhadap PAS. Begitu juga hujah Che Det dalam blognya. Mereka ini bercakap seperti mereka sahaja tahu dan orang lain bodoh-bodoh belaka. Hujah Che Det lebih banyak mengikut perasaan dari mengikut fakta. Mungkin ada sedikit sebanyak hujah yang disampaikan...namun dengan menyembunyikan sebahagian lagi fakta yang penting tidak menjadikannya nampak ikhlas.... bahkan ianya lebih menyerlahkan kejahilannya.

Bila agaknya kita boleh melihat pemimpin-pemimpin Melayu ini duduk semeja dan membincangkan masalah yang membelenggu seluruh masyarakat kita. Dan seluruh rakyat melihat hujan dan buah fikiran mereka melalui hujah atau debat. Namun ianya tinggal impian dan harapan. Pelbagai perancangan dan perbincangan pernah dilakukan namun akhirnya UmNo selalu tarik diri atau memberi pelbagai alasan yang akhirnya ianya tidak menjadi kenyataan.

UmNo selalu mengecam perjuangan dan pendirian PAS dalam pelbagai perkara terutamanya berhubung dengan Islam. Namun sehingga kini UmNo masih gagal mengutarakan Islam apakah yang diperjuangkannya. Cuba kita cermin Islam dengan UmNo.... sejauh mana Islam dan UmNo itu sepadan.... Cuba kita lihat Wanita UmNo dan Puteri UmNo.

Kemanakah akhirnya pertelingkahan ini?

PAS akan terus berjuang untuk memertabatkan Islam dalam muka bumi ini walaupun UmNo menyerang tanpa henti melalui Tv, radio dan akhbar harian mereka. PAS akan meneruskan perjuangan ini walaupun tinggal seorang diri.

Bukan bangsa atau kelompok atau puak yang diperjuangkan. Tetapi Islam itu yang lebih utama. Politik boleh datang dan pergi, pemimpin boleh datang dan pergi tetapi Islam kekal hingga akhirat. Sebab itulah sekiranya UmNo itu membuang dasar kebangsaannya dan menggantikan dengan Al-Quraan, Hadith, Ijma' dan Qias maka perjuangan PAS tidak lagi relevant... itulah janji TG Nik Aziz.

No comments: