Friday, April 29, 2011

Jangan Permainkan Sumpah Laknat

PAS mengingatkan semua pihak tidak mempermainkan sumpah laknat seperti yang mahu dibuat ahli perniagaan Datuk Shazryl Eskay Abdullah hari ini berhubung video seks yang didedahkannya.

Hanya kerana beberapa orang sebelum ini yang bersumpah tidak mendapat apa-apa kesan langsung dan serta-merta terhadap sumpah tersebut, ini tidak bermakna semua orang akan mendapat nasib yang sama. Sama ada orang yang bersumpah itu mendapat laknat zahir serta-merta, tertangguh atau selepas mati itu hak Allah untuk menentukkan.

Walau bagaimanapun sumpah tidak boleh dijadikan sebagai asas bagi menentukan seseorang itu benar atau salah. Kalau begitu mudah maka hancurlah sistem hidup masyarakat. Semua orang boleh mendakwa sesiapa sahaja tanpa bukti hanya perlu mendatangkan sumpah. Apa guna undang-undang yang telah tetap dan termaktub dalam sistem undang-undang Islam?

Diharapkan para Mufti, Majlis Fatwa dan semua institusi agama negara menghentikan aktiviti yang mencemarkan kesucian Islam dan maruah orang Islam. Tidak kira siapa mereka itu. Sekiranya ada bukti dan saksi sila tampilkan dan jika tidak duduk diam-diam.

Ianya bermula dengan tuduh-menuduh liwat dan kini zina kemudiannya main-main sumpah pulak. Kemana akhirnya semua ini. Yang menjadi mangsa adalah Islam dan orang Islam. UmNo seronok sebab tak kena batang hidung mereka.... ataupun UmNo seronok sebab rakyat dah tak bercerita tentang kebobrokan UmNo. Maka berjayalah UmNo memperbodohkan orang.
________________________________________

Video Seks: Shazryl Eskay Mahu Sumpah Laknat

KUALA LUMPUR: Datuk Shazryl Eskay Abdullah yang merupakan salah seorang trio 'Datuk T' yang bertanggungjawab terhadap kontroversi video seks melibatkan pemimpin pembangkang, sedia bersumpah laknat pada Jumaat.

Beliau berkata, sumpah berkenaan akan dibuat bertujuan bagi memperakui dakwaannya sebelum ini bahawa pelaku dalam video seks tersebut adalah Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

"Mengenai identiti sebenar pelaku video tersebut, saya berani bersumpah bahawa pelaku itu adalah Datuk Seri Anwar Ibrahim kerana saya sendiri berada di lokasi itu dan juga dalam paparan video berkenaan," katanya pada sidang media di sini, Khamis.

No comments: