Thursday, April 28, 2011

UmNo Kata Sokong PAS Cina Memerintah


Betulkah begitu......?

Kenyataannya.... Sokong UmNo Cina memerintah sekian lama di Pulau Pinang. Ada orang UmNo pernah komplen, buat bantahan dan tunjuk perasaan? Ada Perkasa buat lawak bodoh di akhbar dan TV? Berapa benyak kerusi yang penduduknya majoriti adalah orang Melayu tetapi wakil rakyatnya UmNo serahkan kepada orang Cina atau India.

Wahai UmNo janganlah cakap ikut sedap mulut mengata orang. Sudah lama rakyat memendam rasa tidak puas hati. Orang Melayu ini jenis lemah lembut dan berbudi bahasa. Mereka tidak cakap sembrono depan-depan. Kadang-kadang orang Melayu ini hantar orang lain untuk cakap bagi pihak.

Namun ini semua akan berakhir. Orang Melayu kini lebih terbuka dan sedar bahawa bukan UmNo sahaja boleh memerintah. Ataupun orang Melayu kini sedar bahawa UmNo itu sebenarnya adalah sebuah parti politik seperti jugak PAS. Malaysia BUKAN hakmilik UmNo. Malaysia hakmilik rakyat. Pulangkan hak rakyat kepada rakyat. UmNo jangan sombong kata hanya mereka boleh memerintah negara. Negara lain tak ada UmNo pun. UmNo tak ada pun mereka hidup mewah, negara maju....

Harap orang UmNo mengubah keadaan sampai kiamat tidak akan berubah. Baru-baru ini menyuarat persatuan penduduk taman saya.... menyuarat agong pemilihan AJK, mereka terpaksa mengekalkan ketua lama mereka iaitu orang UmNo. Orang UmNo lain walaupun tidak berpuashati dengan ketua tersebut.... namun seorang pun tak ada yang berani yang angkat tangan calonkan orang lain. Inilah realiti kehidupan orang UmNo.

No comments: