Monday, December 24, 2012

Polis dan UmNo dan Penjenayah



Apabila pihak polis mengambil pendirian berkecuali dalam pertembungan Pakatan Rakyat dan BN maka inilah kesudahannya. UmNo bebas melakukan jenayah hatta mencederakan orang dan merosakkan harta benda.

Akibat dari perlakuan jenayah ini terus mendapat perlindungan dan pembelaan maka pelaku jenayaah ini semakin berani. Saya tidak hairan akan sampai membunuh dihadapan mata dan tiada siapa berani mencegah penyokong UmNo dari melakukannya.

Bukan setakat tak mampu mencegah... mendakwa pun tidak berani. Sekiranya ada laporan polis dibuat pun mungkin perkataan UmNo tidak boleh ditulis.... Hatta nak tulis 'penyokong UmNo merusuh' pun mungkin tidak dibenarkan.

Kini Oren banyak mengalah dan penyokong UmNo pula diberi ruang yang terlalu banyak untuk menyerang hatta serangan fizikal. Jangan sampai ada yang hilang sabar.... Nanti semua orang akan rugi. Kini UmNo dilihat sebagai membela pencetus keganasan dan kekacauan.

Rakyat telah membuat keputusan di Selangor pada PRU12... Kini rakyat akan membuat keputusan di Putrajaya pula pada PRU13.

No comments: