Thursday, February 28, 2008

4 Years vs 50 Years

Thursday February 28, 2008

Najib: Give Barisan four years

PASIR MAS: Give Barisan Nasional four years to rule Kelantan and kick it out if it fails to deliver, Datuk Seri Najib Tun Razak told the Kelantan people.

Kenapa nak bagi Najib 4 tahun kalau rakyat telah memberikan 50 tahun. Tidak cukupkah 50 tahun menerajui pentadbiran negara? Adakah lain-lain negeri telah maju dan kaya-raya berbanding Kelantan sehingga tak ada beban batu digalas? Apa pentingnya Kelantan kepada Kerajaan Persekutuan? Adakah kerana hasil buminya yang masih mewah? Ataupun mereka ada niat nak merompak hasil bumi Kelantan?

Kenapa perlu mengambilalih pentadbiran hanya kerana ingin memajukan Kelantan. Kenapa tidak mereka berkerjasama dengan pemerintah yang ada sekarang? Apakah ada kepentingan kepartian yang melampau hingga meminggirkan kepentingan rakyat Kelantan yang tidak memihak kepadanya? Apa beza PAS mentadbir atau BN mentadbir? Bukankah kedua-duanya juga dipilih oleh rakyat. Pemerintah sepatutnya memerintah secara adil sama ada mereka menyokong atau sebaliknya. Rakyat adalah pembayar cukai yang perlu diberi khidmat yang sewajarnya. Tidak kira mereka menyokong siapa atau parti mana. Mereka hanya ada satu wakil rakyat dan satu kerajaan. Mereka tidak ada kerajaan yang berasingan untuk memberi khidmat kepada mereka yang tidak menyokong kerajaan. Kenapa teruk sangat pemikiran pemimpin BN ini?

JADILAH RAKYAT YANG BIJAK UNDILAH PAS.

No comments: