Friday, February 15, 2008

Lombong pasir Sungai Tekali

Mungkin tak ramai yang sedar bahawa lombong pasir Sg Tekali telah banyak menjejaskan kualiti Sungai Langat dan hidupan didalamnya. Terdapat sebuah takungan air (kolam) yang dibina berhampiran anak sungai yang mengalirkan kelodak sisa pasir dan selut ke Sungai Langat. Adakah ada individu yang melindungi aktiviti ini hingga ianya terus aktif mengeluarkan pasir hingga kini. Akibatnya Sungai Langat terus tercemar.

Selain dari itu, aktiviti mengangkut pasir yang berterusan telah mengakibatkan Jalan Sungai Tekali selalu rosak terutama sekali ketika musim hujan. Saya juga amat bimbang terhadap keselamatan mereka yang menaiki motosikal atau berbasikal terutamanya anak-anak atau adik-adik kita yang kesekolah dan berselisih dengan lori-lori yang besar dan banyak.

Siapa yang melindungi perosak alam sekitar ini. Apakah ada individu yang sanggup mendapat keuntungan dengan memusnahkan alam sekitar dan memperjudikan keselamatan penduduk Sungai Tekali. Bila kita tukar kerajaan kita akan tahu siapa dalangnya. Mari ubah sekarang.

UNDILAH PAS UNTUK KEADILAN, KESEJAHTERAAN & BERKEBAJIKAN


No comments: