Wednesday, February 13, 2008

Pak Lah takut ke?

Parlimen tidak dibubar hari ini: PM
http://www.bharian.com.my/Current_News/BH/Wednesday/BeritaUtama/20080212230432/Article/index_html

BANGI: "Tak jadi bubar esok (hari ini). Seronok khabar angin ini (tetapi) esok (hari ini) tak ada pembubaran Parlimen," kata Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi berhubung desas desus kononnya Parlimen akan dibubarkan hari ini.

Perdana Menteri juga menafikan kononnya mesyuarat mingguan Kabinet hari ini adalah yang terakhir sebelum Parlimen dibubarkan bagi membolehkan Pilihan Raya Umum Ke-12 diadakan.

Demikian kata Pak Lah....... Spekulasi tentang pilihanraya akan terus dibuat sehingga Pak Lah mengumumkan tarikh pilihanraya. Adalah sesuatu yang tak munasabah dan tak adil bagi seorang yang akan bertanding dan mempunyai kepentingan dalam pilihanraya menjadi orang yang membuat keputusan bilakah pilihanraya akan diadakan. Pak Lah akan terus dituduh sebagai ikon pemimpin yang serba lemah, lembik, penakut, bacul dan zalim.

Adakah dia hendak menunggu hingga beliau merasa selesa dan yakin akan menang baru nak umum tarikh pilihanraya? Adakah beliau masih berangan untuk mengulangi kemenangan 2004?

Ataupun senarai calon yang dikemukakan oleh pejabat perhubungan negeri semuanya tak bersih sehingga beliau terkial-kial untuk mencari calon pengganti yang bebas dari kes-kes yang menjejaskan pencalonan kelak. Kalau nak tunggu calun BN/UMNO bersih kena ambik calon BAlah nampaknya. Bak kata Tun Mahathir kalau nak bersihkan BN/UMNO kena tolak mereka.

Undilah PAS dan Keadilan untuk negara yang berkebajikan.


No comments: