Tuesday, February 19, 2008

Siapa 'Orang Utan'

PAS hanya risau berdepan dengan 'Orang Utan'
Helmi Khalid
Sun | Feb 17, 08 | 11:44:34 am MYT

ALOR STAR, 17 Feb (Hrkh) - "Saya yakin Kelantan akan terus menang dan saya bergantung pada Allah, tetapi yang menjadi masalahnya kerana kami berdepan dengan orang yang tak tahu undang-undang, tak tahu undang-undang macam Orang Utan; Orang Utan tak reti agama dan tak reti undang-undang," tegas Menteri Besar Kelantan, Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Beliau berkata demikian ketika menjawab soalan wartawan mengenai peluang PAS di Kelantan, di Kompleks PAS Kedah, di sini sempena majlis penutup Jelajah Presiden yang turut dihadiri Presiden, Tuan Guru Dato' Seri Abdul Hadi Awang dan Timbalan Mursyidul Am PAS, Dato' Dr. Haron Din.

[Utusan Malaysia] Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dilaporkan berkata, Pas Kelantan bukan berdepan dengan sebuah parti politik di negeri itu pada Pilihan Raya Umum Ke-12 sebaliknya ‘orang utan yang tidak tahu undang-undang.’

[Berita Harian] Najib mengulas kenyataan Mursyidul Am Pas yang juga Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, yang menyamakan Umno seperti orang utan.

Dalam sidang akhbar di Alor Star, Sabtu lalu, Nik Aziz berkata, Pas Kelantan bukan berdepan dengan sebuah parti politik pada pilihan raya ini, sebaliknya 'orang utan yang tidak tahu agama dan undang-undang'.

Pak Lah, Najib, Hishamuddin dan UMNO perasan dia macam 'Orang Utan' dan tuduh kata TG Nik Aziz kata dia 'Orang Utan'. Cuba baca kenyataan penuh TG. Nilaikan siapa cakap betul dan siapa cuba cakap bohong? Dari petikkan akhbar di atas saya tak nampak pun TG sebut nama UMNO cuma orang UMNO perasan TG kata kat dia. Itu bukan salah TG.

Kalau UMNO yakin dia ikut undang-undang dia tak perlu kecik hati atau tersingung. TG cuma kata kat orang yang tak tahu undang-undang sahaja.

UNDILAH PAS UNTUK KERAJAAN YANG AMANAH, ADIL, BERSIH DAN BERKEBAJIKAN


No comments: