Thursday, February 21, 2008

Mampukah PAS menunaikan janji pilihanraya?

Negara berkebajikan. Itulah janji PAS dalam pilihanraya ke12 ini. Kalau tengok media hari ini banyak laporan dan maklumat yang mengelirukan dan separuh benar kalau tidak pun lapor separuh dan sorok separuh.

Inilah akibatnya sekiranya media hari ini bertuhankan BN. Hanya BN sahaja yang benar orang lain tak betul dan tak mampu. Itulah pilihanraya. Mereka amat takut kehilangan kuasa. Akibatnya mereka gila kuasa dan sanggup melakukan apa sahaja untuk menang. Hatta dengan menyalahgunakan harta rakyat. Harta pembayar cukai yang sepatutnya digunakan untuk kebajikan negara habis dibuat kempen.

Mereka tanya Husam tentang mampukah PAS melaksanakan janji PAS. Beliau jawab PAS tak mampu kerana PAS hanya bertanding 60 kerusi sahaja. Jawapan betul dan ikhlas tetapi menguntungkan BN. Jawapan yang sebenar ialah PAS bertanding 60 kerusi, Keadilan dan DAP pula berapa kerusi? Maka jumlahnya melebihi 111 (jumlah keseluruhan kursi parlimen 222). Sekiranya melebihi 111 maknanya kemungkinan PAS dan sekutunya untuk memerintah negara tetap ada dan tentunya PAS tidak boleh dibuat secara bersendirian.

Kalau anda bijak tentu anda berfikir secara matang dan rasional. Pasti bertemu jawapan yang anda inginkan.

UNDILAH PAS UNTUK KESEJAHTERAAN HARTA DAN MINDA



No comments: