Wednesday, February 13, 2008

Peringatan bagi yang lupa

PRU telah kembali lagi. Medan perang telah dibuka. Dimanakah persiapan kita? Dimanakah tentera-tentera 'berani mati' kita? Masyarakat umum sedang memerhatikan kemampuan kita. Adakah kita hanya gah di medan ceramah sahaja? Bagaimana gerak kerja parti dalam menghadapi pilihanraya yang dijangka paling sengit dalam sejarah selepas PRU 1969.

Suasana masyarakat kini menyebelahi PAS dan Keadilan (BA). Rakyat yang dihimpit pelbagai tekanan hidup semangkin tawar hati dengan BN. PAS perlu mengambil kesempatan ini dengan menyambut mereka dengan tangan terbuka. Mungkin mereka ini dari kalangan orang UMNO yang kecewa dan atas pagar yang tertekan. Mungkin mereka berubah kerana ada kepentingan tertentu. Tetapi inilah namanya politik demokrasi. Semua rakyat berhak memilih dan bersuara.

Bagaimana dengan persiapan diperingkat yang lebih tinggi.... pucuk pimpinan. Tadi saya masih mendengar TV3 & Co panggil team BA ini sebagai pembangkang; walaupun parlimen telah dibubarkan. Apakah tindakkan kita. Bila kita nak gunakan mahkamah bagi menghalang musuh-musuh dari memangil BA sebagai pembangkang. Bila nak buat 'court injunction' bagi menghalang BN dan sekutunya dari memanggil BA sebagai pembangkang. Jangan yang tempang ini dibiarkan patah terus.

Kerajaan sementara jelas tidak adil dan bertanggungjawab kerena mereka ada kepentingan dalam pilihanraya ini.

Kita juga perlu mengambil perhatikan tentang peraturan-peraturan baru SPR yang akan muncul tiba-tiba. Adakah BA mampu berhadapan dengan SPR dan memastikan semua petugas maklum tentangnya seterusnya tahu apa nak buat. Peraturan bagi kiraan semua undi telah dinaikkan kepada 4% dari 2%. PACA perlu peka.

Bagaimana dengan manifesto? Sudahkah ianya diedarkan? Bahan kempen? Buletin Kempen1 telah dikeluarkan dan kini edisi ke dua telah diedarkan. Bagaimana kita hendak memanfaatkan kemudaan ini?

Bilik gerakkan bagimana? Sudah menyalakah lampu? Ataupun tiang masih belum berdiri lagi? Bendera dah berkibar ke belum? Bagaimana dengan banner-banner hebahan?

Masa semakin suntuk, masyarakat dahagakan perubahan, mari perkuatkan segala jentera dan gerakkan segera tentera kita. Jangan kita merasa lemah. Jika kita lemah mereka pun lemah sama. Jika kita sakit mereka pun sakit juga. Buat sebaik mungkin insyallah kemenangan ditangan kita.

Kita bukan berlawan dengan orang UMNO, bukan dengan orang MCA dan bukan juga dengan orang MIC juga. Kita juga tidak ingin berlawan poster dengan mereka kerana kita tidak mahu menghabiskan wang penyokong dengan syiar sahaja. Bendera perlu tetapi hanya setakat menunjukkan kita wujud dan berfungsi. Kita mahu berdiri dengan hujah dan maklumat. Itulah yang nabi lakukan dahulu. Yang lebih penting adalah mendekati pengundi dan menerangkan hak mereka dan tawaran PAS dan BA. Kita hanya ingin mengalahkan BN di peti undi. Itu sahaja.....

Janganlah kamu berhati lemah dalam mengejar mereka (musuhmu). Jika kamu menderita kesakitan, maka sesungguhnya mereka pun menderita kesakitan (pula), sebagaimana kamu menderitanya, sedang kamu mengharap dari Allah apa yang tidak mereka harapkan. Dan adalah Allah Maha Mengetahui lagi Maha Bijaksana. [An Nisa' 104]

Masa Untuk Berubah
UNDILAH PAS UNTUK NEGARA BERKEBAJIKKAN


No comments: