Friday, April 25, 2008

Jalan Telah Dibuka

Apabila membaca posting sahabat di dalam blog ini, saya amat bersyukur dan terharu dengan pembukaan jalan keluar-masuk ke Bandar Mahkota Cheras. Ini menandakan perjuangan mereka dan janji pilihanraya Pakatan Rakyat atau PAS khususnya telah tertunai. Tahniah dan syabas.

Walaupun saya tidak ada kena mengena dengan jalan tersebut, tetapi janji pilihanraya perlu ditunaikan dan hasilnya telah dapat kita lihat hari ini. Pembukaan jalan ini adalah amat penting kerana ianya menentukan sokongan masyarakat terutamanya Cina kepada PAS.

Hari ini, mengambil kesempatan cuti panjang (MC) saya telah menjenguk keadaan lalulintas di laluan baru itu. Kelihatan sebuah khemah telah didirikan oleh petugas yang mengawasi laluan baru itu. Begitu juga pengawal lalu-lintas juga ditempatkan bagi melincirkan aliran kenderaan. Walaupun laluan tersebut masih belum di turap tetapi sudah memadai bagi membolehkan kenderaan keluar masuk.

Selain dari bendera-bendera PR kelihatan juga sebuah banner yang dipasang bagi meminta perhatian Pak Lah supaya menghapuskan TOL. Inilah hasilnya sebuah perjuangan yang panjang tanpa mengenal penat dan putus asa. Selepas ini mungkin ada tindak balas dari Grand Saga, tetapi setakat ini kita telah berjaya. Tahniah kepada semua.

Ini merupakan permulaan, banyak lagi yang masih menanti. Isu hak milik tanah masih belum selesai. Perlantikkan jawatankuasa Masjid dan Surau yang telah tertangguh hampir setahun masih belum menampakkan penghujungnya. Ada Masjid dan Surau yang ditadbir oleh AJK tanpa kelulusan JAIS. Ini mungkin sebahagian dari kemelut yang dihadapi oleh rakyat apabila peralihan kuasa berlaku. Diharapkan segalanya akan selesai dengan segera dan lancar insyallah.

No comments: