Monday, January 24, 2011

Haram itu tetap haram!


Kalau hukumnya sudah menetapkan haram bagi lelaki perempuan yang bukan mahram bersalaman atau bersentuhan maka ianya tetap haram. Pengecualian memang ada – tetapi untuk bertemu pengundi tidak termasuk dalam pengecualian tersebut.

Ini kenalah difahami oleh sekalian mereka yang galak berpolitik yang sudah lama hidup dalam masyarakat Malaysia yang perlembagaannya mengatakan Islam agama Persekutuan. Untuk Soi Lek mengatakan tidak tahu itu amatlah “naive” sebagai ahli politik yang sudah “matang” serta mengetuai sebuah parti yang besar. Jika ia bertujuan untuk memanipulasi isu itu maka Soi Lek memang berniat jahat. Lagi jahat UmNo yang membiarkan ianya terus dimanipulasi... Khair Johari jangan buat pekak dan buta pulak.

Sewajarnya para pemimpin Islam dalam parti seperti UmNo tidak sekongkol dan mengiakan apa yang dikatakan oleh Chua Soi Lek. Mereka harus membetulkan kesilapan besar Soi Lek kerana cuba mempersoalkan dan mempertikaikan ajaran Islam dan cuba menghalang seorang Muslimah menegakkan prinsipnya. Ianya adalah satu penghinaan secara langsung terhadap agama Islam.

Jangan pula kita mempersoalkan prinsip seorang Muslimah dalam pada masa yang sama kita tidak mempertikaikan isu moral orang yang mempertikaikan prinsip seorang Muslimah itu.

Kalau zaman Syadina Umar Al Khatab.... Chua Soi Lek dan gengnya (dibaca UmNo) dah lama diperangi kerana menghina Islam dam umat Islam....

No comments: