Monday, January 17, 2011

UmNo Baru Perasan Orang Islam Haram Jual Arak

Selepas lebih 53 tahun memerintah negara yang dicanangkan sebagai sebuah egara Islam, akhirnya UmNo baru perasan bahawa orang Islam diharamkan terlibat dengan penjualan arak.

Mungkin beliau juga baru perasan atau masih tidak perasan yang beer tidak diketegorikan sebagai arak. Kalau tidak percaya cuba lihat rak jualan minuman ringan di pasar-pasar besar. Kita lihat kotak, tin dan botol beer diletakkan sekali dengan minuman ringan. Begitu juga dengan 7Eleven dan lain-lain kedai seumpamanya bebas menual beer ini. Mereka bebas menjual arak ketegori beer ini kerana ia 'bukan arak'.

Inilah hakikatnyn perjuangan UmNo. Bercakap bile menguntungkannya dan diam bila merugikannya. UmNo hanya berjuang untuk perut dan bawah perut tanpa melihat halal dan haram, syurga dan neraka.

Orang susah UmNo untung, orang bodoh UmNo untung, orang jahil UmNo untung, orang penakut UmNo untung.....

______________________
Bernama melaporkan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom berkata exco kerajaan Selangor, Ronnie Liu yang mengarahkan Majlis Perbandaran Subang Jaya (MPSJ) menarik balik larangan tidak membenarkan umat Islam bekerja di premis menjual arak sebagai menghina menghina Islam.

NONE"Perkara itu termaktub dalam Enakmen Jenayah Syariah Selangor. Ronnie tidak boleh sentuh. Kita berusaha mempertahankan moral dan akhlak orang Islam tetapi yang berlaku ada pihak mahu umat Islam melakukan sebaliknya," katanya.

Sehubungan itu, Jamil Khir emberi amaran kepada pihak-pihak yang cuba mempolitikkan isu-isu agama supaya segera menghentikannya dan menilai kesan perbuatan mereka.

No comments: