Thursday, January 6, 2011

UmNo - Pembela, Penaung dan Penyokong Perompak Penyamun Perogol.....

Ada sesiapa pernah kecurian, dirompak, disamun, dirogol......? Apa perasaan anda ketika itu? Ada tak rasa nak kerat 18 orang yang melakukan jenayah itu? Pernahkah kita terfikir apa perasaan kita apabila orang kena cabul atau rogol itu adalah ahli keluarga kita? Bagaimana kalau ianya berlaku kepada isteri, anak perempuan, ibu, adik beradik atau mereka yang amat kita sayangi? Apa perasaan anda ketika itu?

Pernahkah anda singgah sembahyang di masjid dan meninggalkan kasut Timberland yang baru dibeli di tepi tangga masjid? Atau pernahkah anda tertinggal jam tangan Rolex yang dihadiahkan oleh syarikat di tempat wuduk? Adakah anda merasa tenang ketika solat?

Bila saya menulis seperti ini pastinya orang UmNo melenting. Dan saya yakin mereka tidak puas hati. Tetapi itulah kenyataannya. UmNo diberi amanah memerintah negara lebih 53 tahun. Kenapa masih gagal memberi keamanan kepada rakyat? Kenapa masih mencari alasan untuk enggan melaksanakan perintah Allah yang jelas terpampang di dalam Al-Quraan? Kenapa masih mahu berdalih? Kenapa masih menolak perintah Allah?

Bila kita berdepan dengan perintah Allah kita ada dua pilihan sahaja iaitu ingkar atau patuh. Ingkar-kufur dan patuh-iman. Mana yang anda pilih? Tiada pilihan atas pagar.... di akhirat kelah juga hanya dua pilihan Syurga dan neraka. Tiada pilihan lain. Sama ada anda memilih untuk kufur atau beriman kami semua yang menanggung akibatnya. Bila pemimpin memilih Iman maka amanlah kita tetapi bila pemerintah memilih kufur maka inilah yang kita tanggung sekarang.

Ramai (penyokong UmNo) yang berkata bersyukurlah kita hidup di Malaysia ini dapat cari makan hidup aman..... Tetapi benarkah kita cukup makan? Cukupkah gaji yang kita dapat? Sedarkah ramai yang hidup mendapat gaji di bawah paras kemiskinan RM1,500.00. Atau kita tidak sedar yang dapat gaji RM1,500 itu adalah miskin.

Benarkah kita hidup aman?
  1. Amankah kita dari perompak?
  2. Amankah kita dari penyamun?
  3. Amankah kita dari peragut?
  4. Amankah kita dari pembunuh?
  5. Amankah kita dari penipu?
  6. Amankah kita dari perogol?
  7. Amankah kita dari perasuah?
  8. Amankah kita dari penderhaka?
  9. Amankah kita dari pendusta?
  10. Amankah kita dari pencabul?
  11. Amankah kita dari pemabuk?
  12. Amankah kita dari penghianat?
  13. Amankah kita dari seribu satu masalah?
Ingatlah janji Allah..... Sekiranya kita beriman dan bertakwa nescaya Allah akan bukakan segala keberkatan dari langit dan bumi..... dan ingat jika sekiranya kita ingkar Allah pasti akan membalas segala keingkaran kita itu.

Kita ingkar dan kita dibalas mungkin sesuatu yang semua terpaksa terima. Tetapi bagaimana kalau pemimpin yang kita lantik yang melakukan keingkaran dan melanggar perintah Allah? Oleh kerana kita yang mengundi mereka kita terpaksa menanggung akibat dan azab diatas keingkaran mereka... Bagaimana perasaan kita ketika itu?

Tiada yang lebih baik dan selamat dari meninggalkan UmNo yang telah menipu kita dan menderhakai Allah sejak sekian lama. Ayuh pakat sama-sama tinggalkan UmNo. Mereka ini tidak akan berubah selama-lamanya. Dulu kini dan selama-lamanya. derhaka kepada Allah... Sehinggalah hari yang dijanjikan Allah tiba. Pasa masa itu tidak guna menyesal dan tidak guna menangis. Tidak guna kesenangan, anak pinak, harta, isteri dan kedudukan.......

Pada masa itu kita hanya mengharapkan keredhaan dan perlindungan Allah sahaja. Adakah kita akan memperolehi redha Allah sekiranya sepanjang hidup kita hanya taat sebahagian dari perintah Allah dan meninggalkan sebahagian yang lain. Fikirkanlah dan renungkanlah.

Pakat tinggalkan UmNo.

No comments: