Friday, January 28, 2011

BOIKOT Harian Metro, BOIKOT Berita Harian

Sungguh biadap akhbar tabloid Harian Metro memainkan sentimen agama dalam sisipan akhbar cetaknya semalam (27 Januari 2011)... dalam sedar atau tidak, mereka sebenarnya telah memperlekeh dan menghina Islam!

Siapa kartunis Juragan ni?... nama sebenar beliau ialah Mohd Desa Omar atau lebih popular dengan nama penanya, "Juragan". Berasal Perak dan pernah melukis untuk majalah Gila-Gila.. Pernah menjadi guru sebelum kembali aktif melukis utk akhbar Harian Metro sejak tahun 1991 sehingga kini..



Nama : Mohd Desa Omar
Umur : 44 tahun
Tarikh Lahir : 18 Mei 1965
Asal : Batu Kurau, Perak

Kami seluruh umat Islam menuntut beliau, termasuk (editor) akhbar Harian Metro membuat permohonan maaf atas isu ini.. Tidak cukupkah dgn penghinaan oleh rakan UmNo (MCA dan Gerakan) terhadap maruah dan syariat Islam ini, jangat umat Islam sendiri terikut-ikut dengan rentak mereka akibat kejahilan diri sendiri!.. Fikir-fikirkanlah..

Kepada UmNo kamu juga secara tidak langsung terlibat menghina Islam jika terus membiarkan rakan sekutu (MCA & Gerakan) membuat penghinaan kepada Islam... Jangan kamu ingat kamu akan hidup untuk selama-lamanya. Firaun juga berkuasa tetapi kini yang tinggal hanyalah piramid dan mumia sahaja.

BOIKOT Harian Metro, BOIKOT Berita Harian...... Hancurrrrr UmNo.

No comments: