Sunday, June 12, 2011

Apabila UmNo Mula Merapu....

Sekonyong-konyong UmNo yang terkenal dengan parti yang tidak minat dan tidak suka orang Melayu cenderung dan faham tentang Islam tiba-tiba bercakap macam 'Tok Alim'. Selama ini dalam kamus UmNo orang yang cenderung dengan Islam adalah penyokong PAS, namun tiba-tiba seluruh kepimpinan UmNo bercakap tentang perjuangan Islam dan negara Islam termasuklah Che Det. Sebelum ini UmNolah yang menyekat segala bentuk penyampaian dakwah, bantuan sekolah agama, ceramah dan tazkirah.....

Tetapi sejauh mana UmNo memperjuangkan Islam ini? Lihatlah suasana anak muda kini.... sesak dengan masalah sosial yang membarah. Puncanya ialah pengetahuan dan kefahaman Islam yang ala kadar.... jangan tidak ada sahaja. Sekarang UmNo cakap pandai pasal agama.

Di Hulu Langat ini sekolah kebangsaan pun tak cukup kelas.... sekolah menengah kebangsaan dah masuk tahap sardin.... Nak hantar anak ke sekolah menengah agama kena berebut dan bergaduh nak dapatkan tempat. Bagi UmNo belajar agama adalah satu pilihan bukannya kewajiban. Memang betulah UmNo tak suka orang Melayu belajar agama.

Inikah yang UmNo@Najib kata UmNo telah lama melaksanakan negara berkebajikan?

Sampai bila UmNo hendak memperbodohkan rakyat. UmNo sebagai ketua kerajaan perlulah mengkaji semula sistem pendidikan orang Melayu. Orang Melayu perlukan agama untuk membimbing mereka, perlukan masyarakat yang dekat dengan agama supaya generasi muda dapat hidup dalam persekitaran yang baik.

Betul kata orang tua-tua melentur buluh biar dari rebung. Masa anak-anak kecik inilah mereka perlu dididik dengan akhlak yang mulia iaitu akhlak Islam. Tetapi kalau pendidikan Islam hanya jangan tidak.... inilah akibatnya..... Anak-anak muda Melayu ramai yang terjebak dengan salah guna dadah, minum arak, pergaulan bebas, zina, mengandung luar nikah, buang bayi..... you name it...

Bila kita kata UmNo bodoh, penyokong UmNo marah... tapi kalau kita tak marah kat UmNo nak marah kat siapa lagi? Bukankah Malaysia ini ditadbir oleh orang UmNo. Segala baik dan buruk UmNo kenalah tanggung. Kalau tak nak tanggung jangan jadi pemerintah.... Berhenti, bagi PAS pulak tadbir Putrajaya.

No comments: