Thursday, June 23, 2011

Umno 'Berebut' Tanah Sekangkang Kera

Berapa banyak dah TRM (Tanah Rezab Melayu) di Kuala Lumpur telah dikorbankan atas nama pembangunan dan kepentingan ramai atau rakyat (boleh dibaca kepentingan Umno). Berapa pula jumlah yang telah digantikan? Apabila Pudu Jail diroboohkan adakah ianya digunakan untuk menggantikan TRM. Jawapannya jelas tidak.

Kini Pangkalan Tentera Udara Sungai Besi pula lesap.... adakah TRM mendapat habuan... nampaknya masih tak nampak jalan. Umno buat apa untuk menggantikan tanah-tanah TRM di Kuala Lumpur? Perkasa dah hilang perkasa ke? Konon memperjuangkan hak orang Melayu?

Najib tiada idea yang lebih bernas ke selain daripada membuat perumahan rakyat?

Nampaknya orang Melayu di KL akan terus berharap terhadap mereka yang tidak boleh diharap. Mungkin bila kerajaan pimpinan Umno tumbang baru ada harapan.
____________________________________
Tapak Pangkalan Tentera Udara Sungai Besi Akan Dibangunkan Dengan Perumahan Rakyat

PETALING JAYA: Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini mengumumkan bahawa sebahagian tanah Pangkalan Tentera Udara Sungai Besi di sini akan dibangunkan dengan projek Perumahan Rakyat 1Malaysia (PRIMA).

Perdana Menteri berkata demikian ketika ditemubual di Radio One FM di Seri Pentas di sini pagi Khamis.

Katanya kerajaan telah berbincang dengan beberapa syarikat seperti SP Setia, Sime Darby dan Putrajaya Corp untuk membangunkan PRIMA yang berkonsepkan sosial bisnes.

Sebelum ini kerajaan mengumumkan pangkalan TUDM di Sungai Besi akan dipindahkankan ke Sendayan, Negeri Sembilan. - BERNAMA

No comments: