Friday, February 12, 2010

Tazkirah Jumaat - Amaran Kepada Penguasa

Sesungguhnya orang-orang yang mendatangkan cubaan atau dugaan kepada orang-orang yang mukmin laki-laki dan perempuan kemudian mereka tidak bertubat, maka bagi mereka azab Jahanam dan bagi mereka azab (neraka) yang membakar. Al-Buruj Ayat 10

Ingatlah jangan kita kata apa yang kita buat ini untuk orang yang bukan Islam, sedangkan ianya menjadi dugaan yang amat besar kepada orang Islam. Kita kata kita buka pusat hiburan ini untuk pelancung dan orang bukan Islam sedangkan yang menjadi mangsa adalah anak bangsa orang Islam sendiri.

Jangan kita kata kalau kita kuat iman kita tidak akan terpengaruh dengan apa juga dugaan. Ingatlah amaran Allah dalam ayat Al-Buruj di atas. Jangan kita sangka kita akan terlepas dengan menyediakan alasan mengikut nafsu dan akal semata-mata. Kalau rasa neraka itu tiada apa.... tunggulah dan terus sokonglah mereka yang berbuat dan menyokong mungkar.

Terdekat ialah 14 Feb hari Mungkar..... Kalau kita mengiklan dan mengalakkan sambutan hari kekasih pada hari tersebut maka kita juga tergolong dalam ketegori di atas.

Bukan setakat tindakkan kita menyediakan kemudahan maksiat maka kita tergolong dalam ketegori ahli neraka..... kalau ada pihak yang berkuasa cuba menghalang penjualan arak secara terbuka dan kita tidak setuju dengan tindakkan tersebut kita juga tergolong dalam ayat di atas. Kalau ada orang ingin mencegah maksiat dan kita kata kita tidak setuju maka kita juga dalam golongan seperti disebut diatas.

No comments: