Monday, February 22, 2010

Tun Lah Tak PayahLah Komen

Ada baiknya Tun Lah tak payah komen sesuatu yang lebih mengaibkan diri sendiri. Ada baiknya Tun Lah balik Permatang Bertam dan duduk diam-diam kat Masjid Jamiul Badawi lagi banyak manfaatnya. Duit Masjid pun banyak, bolehlah tolong perabih....

Kalau berbicara tentang Malaysia sebuah negara Islam, adalah lebih baik kita cerita tentang perundangan Islam sekali. Tak payahlah cerita perlembangaan dan undang-undang yang tidak mengambarkan sebuah negara Islam.

Kalau kita diam orang tidak tahu kita reti atau tidak, tetapi apabila kita buka mulut maka sahlah siapa kita sebenarnya.

Kerana pulut santan binasa, kerana mulut badan binasa. Terlajak perahu boleh diundur. Terlajak kata buruk padahnya.
_____________________________
Tun Abdullah Kesal Campur Tangan Asing

GERIK: Bekas Perdana Menteri Tun Abdullah Ahmad Badawi hari ini berkata negara asing tidak perlu campur tangan dalam urusan kes Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim.

"Ini kerana negara ini mempunyai undang-undang dan undang-undang itu dijunjung serta tidak perlu sama sekali campur tangan dari luar," katanya ketika diminta mengulas bantahan sekumpulan anggota Parlimen Australia berhubung kes Anwar.

Beliau berkata Malaysia sebuah negara yang dikenali sebagai negara Islam yang mempunyai undang-undang yang jelas dan sebarang tindakan yang dibuat tidak membelakangi undang undang.

"Ini perkara berlaku dalam negara kita. Kenapa ada campur tangan dari luar, negara ini ada undang-undang," katanya selepas menanam pokok spesies paya bakau di Belum Rainforest Resort, Pulau Banding dekat sini.

No comments: