Monday, October 17, 2011

Bila DAP Memerintah Mereka Kata Cina.... Bila UmNo Tak Mahu Memerintah.... Apa Nak kata?

Bodoh tak boleh diajar, cerdik tidak boleh diikut. 

Itulah istilah yang paling sesuai dibuat kepada UmNo. Apabila negara diperintah mengikut dasar demokrasi, kerusi majoriti perlu memegang tampuk pemerintahan. Apabila UmNo sudah mula buat contoh yang salah maka generasi yang berikutnya akan menggunakan keputusan  UmNo itu sebagai sandaran.

Bila DAP memerintah pandai kata Cina memerintah Pulau Pinang. Bila UmNo serahkan kerusi kepada Gerakan kenapa tiada orang Melayu yang membantah? Seolah-olah Koh Tsu Koon itu Melayu sejati menurut kaca mata UmNo. Tiada pula kata-kata kesat dari Perkasa dan Utusan Meloya mempertikaikan keputusan presiden UmNo dan pengerusi BN itu.

Umno tak akan tuntut jawatan KM P Pinang
  
Perdana Menteri@ Presiden UmNo@ Pejuang Melayu Datuk Seri Najib Razak berkata, Umno tidak akan menuntut untuk mengetuai pentadbiran negeri Pulau Pinang sekiranya BN berjaya merampas kembali negeri itu dalam pilihan raya akan datang.

Katanya, perkara itu telah dipersetujui secara prinsip oleh ketua perhubungan Umno Pulau Pinang.

"Dia (ketua Umno negeri) pun sependapat bahawa Umno tak perlu dan tak ingin menuntut kerusi ketua menteri Pulau Pinang sekiranya BN diberi mandat," katanya selepas merasmikan persidang nasional parti GERAKAN hari ini.

Najib bagaimanapun menjelaskan, keputusan berkenaan hanya pendirian Umno yang dipimpin oleh Najib sebagai presiden UmNo@ pengerusi BN dan masih perlu dibincangkan dalam BN.

"Tapi ianya tidak akan jadi calon (ketua menteri) Umno," katanya lagi.

No comments: