Wednesday, October 19, 2011

Kutuk Mat Sabu Tapi merekalah Yang Dapat Banyak Manfaat

Akibat dari ucapan Mat Sabu inilah menyebabkan Najib memperuntukkan sebanyak lebih RM1 billion untuk polis dan tentera. Termasuk bantuan RM3,000.00 on-off kepada setiap bekas anggota keselamatan serta duda dan balu mereka yang kesemuanya berjumlah hampir 62,000 orang. 

Namun ramai yang tidak sedar perkara itu. Kalau nak senang Mat Sabu tak payah cakap dan tak persu susah payah menjawab pelbagai tohmahan. Mungkin kalau Mat Sabu tak 'celupar' mereka ini tak akan mendapat satu sen pun peruntukkan dari kerajaan.

Sepatutnya mereka ini buat kempen tandatangan sokong ucapkan Mat Sabu dan bukannya membantah.....
 
KDN diminta jawab kempen bantah Mat Sabu

KUALA LUMPUR, 18 Okt: Ahli Parlimen Parit Buntar, Dr. Mujahid Yusuf Rawa meminta Kementerian Dalam Negeri (KDN) memberikan penjelasan mengenai keterlibatan  pihak polis  dalam kempen tandatangan membantah kenyataan Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu berhubung isu Mat Indera.

Ini ekoran satu salinan surat diterimanya baru-baru ini yang ditandatangani bagi pihak  Komander Briged Tengah Pasukan Gerakan Am (PGA).

Menurut Mujahid, surat yang diterima daripada seorang individu yang tidak mahu dikenali itu mengandungi arahan bertarikh 14 September 2011 kepada pegawai awam, kakitangan awam, pesara polis termasuk isteri dan keluarga warga Polis Diraja Malaysia (PDRM) agar menandatangani kempen bantahan terhadap Mohamad.

No comments: